آدرس کارخانه سفیر استون: تهران ، شهرک صنعتی شمس آباد ، بلوار گلستان ، گلشن ۲ ، پلاک ۱۴

سنگ روی کابینت

زمان مطالعه: 8 مهر

نوشته شده : 8 شهریور 1401

فهرست مطالب

سنگ روی کابینت یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین المان‌ها در هنگام تغییر یا طراحی دکوراسیون است، چرا که این سنگ باید با پارامترهای دیگر دکوراسیون همچون کف و دیوارها هماهنگ باشد. سنگ رو کابینتی از نظر طرح و رنگ بسیار متنوع است و امروزه برای کابینت سنگی مدرن و سایر کابینت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر سنگ کابینتی که ساخته می‌شود باید علاوه بر زیبایی و خاص بودن دارای مقاومت و استحکام منحصر به فردی باشد.

زمان انتخاب یک سنگ کابینتی باید فاکتورهای زیادی همچون ضد آب بودن، رگلاژ درب کابینت در زمان مناسب، رطوبت و گرما برای آشپزخانه، انتخاب بهترین سقف کاذب برای آشپزخانه به همراه کفپوش، بوفه هماهنگ با انواع کابینت‌ها و… توجه کنید. در این صورت است که می‌توانید دکوراسیونی فوق‌العاده خاص طراحی کرده که چشم هر بیننده را به خود مجذوب کند.      

سنگ روی کابینت آشپزخانه
منبع عکس: hunker.com

             تایید شده توسط متخصصین سنگ سفیر استون

سنگ های روی کابینت
منبع عکس: stonesizepanels.com

انواع سنگ روی کابینت آشپزخانه

سوال این است که کدام سنگ کابینت آشپزخانه گزینه مناسب‌تری از نظر ظاهر و استحکام است؟ برای انتخاب بهترین نوع سنگ باید انواع آن را بشناسید پس با ما همراه باشید.

 خرید انواع سنگ پله با بهترین کیفیت

سنگ روی اپن کابینت

سنگ کابینت گرانیت

یکی از سنگ‌های پر تحمل آذرین سنگ گرانیتی است که از مقاومت بالایی برخوردار است. این مدل سنگ رنگ‌های خاصی دارد که یک دلیل محکم برای انتخاب به عنوان سنگ صفحه کابینت آشپزخانه (آشپزخانه‌های کوچک و بزرگ) خواهد بود. در واقع طیف رنگی این سنگ قهوه‌ای، صورتی، آبی، سبز و سیاه است که با هر المانی می‌تواند هماهنگ شود. این رنگ‌ها تحت تاثیر کانی‌هایی همچون کوارتز، میکا، فلدسپار و آمفیبول در ساختار سنگ‌ هستند.

مقاومت در برابر ضربه و آب، طول عمر بالا، مقاومت در برابر فرسایش، سختی بالا و تنوع رنگ از جمله ویژگی‌های سنگ رو کابینتی گرانیت هستند. به همین دلیل برای تزئین و مقاوم سازی روی کابینت MDF، انواع کابینت‌هایی که فاقد دستگیره هستند و… استفاده می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: بین کابینتی طرح سنگ

نمونه سنگ روی کابینت

سنگ کابینت مرمر

سنگ کابینت مرمر یک انتخابی منحصر به فرد است که می‌تواند فضای آشپزخانه را بسیار خاص و لوکس نمایش دهد. این سنگ به دلیل سطح صاف و صیقلی و درخشان باعث می‌شود که آشپزخانه شما بسیار تمیز نگهداشته شود و در عین حال درخشان و خاص دیده شود. سنگ مرمر فوق العاده است اما باید حواستان باشد که اجسام تیزی را روی آن نکشید یا این که از مواد شوینده روی آن‌ها استفاده کنید. استفاده از مواد شوینده یک انفعالات شیمیایی روی سطح سنگ کابینت ایجاد می‌کند که حساسیت‌های خاصی را به دنبال دارد. این نوع سنگ را در سبک‌های کلاسیک و مدرن می‌توانید استفاده کنید لذا نقش خاصی در زیبایی فضا دارد.

سنگ برای روی کابینت

سنگ کابینت کوارتز

اگر به دنبال سنگی که در برابر فرسایش، ضربه، خط و خش اجسام تیز، حرارت منتقل شده از ظرف‌های داغ و در نهایت آنتی باکتریال بودن هستید، کوارتز بهترین و اصلی‌ترین انتخاب است. رنگ بندی این سنگ کابینت بیشتر از گرانیت و مرمر است و حتی به راحتی تمیز می‌توان سطح آن را تمیز کرد. اما این سنگ در برابر تمام مزیت‌هایی که دارد از نقص‌هایی همچون رنگ پریدگی، از بین رفتن شفافیت در برابر نور خورشید، پس از ضربه و شکستگی نمی‌توان آن را تعمیر کرد برخوردار است.

 خرید بهترین سنگ نما ساختمان از سفیر استون

سنگ روی کابینت طوسی
منبع عکس: geraldculliford.co.uk

سنگ کابینت کورین

سنگ کابینت کورین یک سنگ مصنوعی با تنوع رنگی بسیار بالا است که معمولا برای مقاوم سازی رویه کابینت ام دی اف استفاده می‌شود. این سنگ دارای ویژگی‌هایی همچون آنتی باکتریال بودن، مقاوم در برابر نفوذ آلودگی و لکه، تمیز کردن راحت و آسان و… است. علاوه بر مزیت‌های این سنگ روی کابینت می‌توان گفت که در برابر حرارت و ضربه و کشیدن اجسام تیز مقاومت بالایی ندارد.  

انواع رنگ سنگ روی کابینت
منبع عکس: geraldculliford.co.uk

رنگ‌ مناسب برای سنگ کابینت

رنگ این سنگ با توجه به طیف به کار رفته در آشپرخانه و سایر المان‌ها استفاده می‌شود که در ادامه چند نکته راجع به رنگ این سنگ‌ها بیان می‌کنیم:

  • سنگ کابینت سفید و مشکی یکی از جذاب‌ترین رنگ‌ها برای آشپزخانه هستند.
  • اگر تم کابینت‌های شما سفید است با انتخاب سنگ مرمر مشکی و سفید زیبایی آشپزخانه را تضمین کنید.
  • روی کابینت‌های سفید می‌توانید از سنگ‌هایی به رنگ خاکستری و طوسی گرانتیت استفاده کنید.
  • افرادی که سبک کلاسیک را دوست دارند سنگ گرانیت گلدن پیلسن انتخابی هوشمندانه خواهد بود. تلفیق این سنگ با رنگ سفید یک چشم انداز خاص و جذابی را ایجاد می‌کند.
  • بهترین رنگ برای کابینت‌های چوبی رنگ سفید است.
  • اگر می‌خواهید محیطی مدرن و کلاسیک ایجاد کنید سعی کنید که از رنگ‌های متضاد بهره ببرید. برای مثال برای کابینت سفید از گرانیت مشکی، برای کابینت‌های تیره از مرمر سفید استفاده کنید.  
جدیدترین سنگ روی کابینت
منبع عکس: geraldculliford.co.uk

سنگ طبیعی کابینت

در بین نمونه‌های ذکر شده سنگ روی کابینت سنگ مرمر و گرانیت طبیعی هستند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. در گذشته‌ برای کابینت‌های فلزی از صفحات سنگی بهره می‌برند اما در حال حاضر این صفحات به صورت خاصی طراحی و تولید شده و به عنوان صفحه کابینت برای کابینت‌های مختلف کاربرد دارند.

در واقع اکثر مردم به دلیل مقاومت سنگ‌های طبیعی در برابر پارامترهای مختلف دوست دارند که از آن‌ها استفاده کنند. سنگ‌های طبیعی علیرغم زیبایی طبیعی که دارند در برابر خراش توسط اجسام تیز، ضربه‌های مختلف، حرارت و… مقاوم هستند. سنگ‌های طبیعی مرمر و گرانیت طیف رنگی مختلفی دارند به همین دلیل از جمله محبوب‌ترین نوع سنگ‌های کابینتی طبیعی برای مردم به شمار می‌روند.  

پیشنهاد مطالعه: نمای رومی جدید

سنگ روی کابینت جدید
منبع عکس: geraldculliford.co.uk

قیمت سنگ روی کابینت

اساسا قیمت سنگ روی کابینت آشپزخانه با توجه به پارامترهای مختلفی تعیین می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به کیفیت سنگ، جنس و نوع سنگ، ابعاد و اندازه آن و… اشاره کرد. در واقع بسیاری از سنگ‌ها طبیعی و برخی دیگر آن‌ها مصنوعی هستند که تماما قیمت یکسانی ندارند. سنگ‌های طبیعی به دلیل ارزش و ویژگی‌هایی که دارند معمولا قیمت بیشتری دارند. این سنگ‌ها برای تولید شدن به زمان زیادی احتیاج دارند و به راحتی تولید نمی‌شوند.

اگر به دنبال قیمت سنگ کابینت ارزان هستید می‌توانید از سنگ‌های مصنوعی استفاده کنید. ناگفته نماند که این سنگ‌ها بسیاری از ویژگی‌های سنگ طبیعی را ندارند اما به دلیل قیمت مناسبی که دارند برای روی کابیت مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله سنگ‌های مصنوعی می‌توان به سنگ کورین اشاره کرد. با توجه به سلیقه شخصی و سایز المان‌های آشپزخانه می‌توانید سنگ روی کابیت خود را انتخاب کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *