آدرس کارخانه سفیر استون: تهران ، شهرک صنعتی شمس آباد ، بلوار گلستان ، گلشن ۲ ، پلاک ۱۴

نمای سنگ ساختمان یک طبقه ساده

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فهرست مطالب

نمای سنگ ساختمان یک طبقه ساده

نمای ساختمان از اصلی‌ترین بخش‌های ساختمان است که مانند یک پوشش به نمای بیرونی ساختمان زیبایی و جذابیت می‌بخشد. درواقع طراحی نمای ساختمان یک طبقه نه تنها باعث زیبایی و جذابیت ساختمان می‌شود بلکه بر مقاومت و استحکام ساختمان نیز تاثیر بسزایی دارد. نمای ساختمان از متریال متفاوتی از جمله نمای آجری، سنگ نما (سنگ مرمر، گرانیت، کوارتزیت و…)، نمای صخره‌ای، چوبی، شیشه‌ای، سیمانی و تلفیقی از این‌ها تشکیل می‌شود. در این مطلب قصد داریم در مورد نمای سنگ ساختمان یک طبقه ساده و نمای ویلا تک طبقه صحبت کنیم.

 خرید انواع سنگ پله با بهترین کیفیت

نمای سنگ ساختمان یک طبقه ساده

نمای ساختمان ساده

نمای ساختمان ساده، علاوه بر نشان دادن شکل کلی ساختمان، شامل جزئیات اصلی مانند نوع مصالح و شیوه نصب آن‌ها است. در این نوع نما، بیشترین توجه به درب‌ها، پنجره‌ها و حفره‌های دیگری است که برای تهویه هوا و ارتباط با بیرون ساخته شده‌اند. برای نمای ساده یک ساختمان مسکونی، اطلاعاتی نظیر شکل کلی ساختمان، تعداد طبقات، نوع مصالح استفاده شده (مثلاً سنگ، آجر، سیمان و غیره)، تعداد و اندازه درب‌ها و پنجره‌ها و نحوه نصب واحدهای نمایشی مانند نمای معمولی یا بالکن و … در نظر گرفته شود. همچنین برای تعیین جزئیات بیشتر از ساختمان، می‌توان از سنگ نمای داخلی و گاهی هم نمای فضایی استفاده کرد. با این حال، نمای ساختمان ساده به عنوان ابزاری قدرتمند جهت جذب نظر و تبلیغات سازندگان در عرصه ساخت و ساز مورد توجه است.

 خرید انواع سنگ چینی با بهترین کیفیت

نمای سنگ ساختمان یک طبقه

نمای سنگ ساختمان یک طبقه به عنوان یکی از قدیمی‌ترین  و پرطرفدارترین نماهای ساختمانی به شمار می‌رود. نمای سنگی، به ساختمان زیبایی خاص و استحکام بالا می‌بخشد. در عین حال، سادگی خاصی نیز دارد که باعث می‌شود طراحی آن به راحتی با محیط اطراف سازگار شود. به طور کلی برای مناطق سرد، پیشنهاد می‌شود نمای سنگ ساختمان ساده استفاده شود. بهتر است برای نمای ساختمان یک طبقه از سنگ‌هایی مانند سنگ گرانیت، تراوتن استفاده شود چرا که این سنگ نماها در عین سادگی و زیبایی از مقاوت بالایی نیز برخوردارند.

 خرید انواع سنگ دیوار با بهترین کیفیت

سنگ نمای یک طبقه

نمای سنگ ساختمان یک طبقه ساده به سبک مدرن

برخی افراد سبک‌های مدرن را برای نمای ساختمان خود می‌پسندند. بهترین انتخاب برای نمای سنگ ساختمان یک طبقه ساده در عین حال مدرن استفاده از سنگ تراورتن است. سنگ تراورتن دارای مقاومت و استحکام بسیار بالایی است. همچنین این سنگ به علت چسبندگی بالا به سایر مصنوعات سنگی، مقاومت و استحکام زیادی در برابر گرما و سرما، نور خورشید و باران‌های اسیدی دارد.

نمای سنگ ساختمان ویلایی یک طبقه

نمای ساختمان ویلایی، با ترکیبی از لوکس بودن و زیبایی ساده، همواره توجه و تمایل مردم را به خود جلب کرده است. استفاده از دو نوع نمای کلاسیک و مدرن، جهت اجرای نما، امکان پذیر است. به اضافه استفاده از متریال‌هایی همچون سنگ تراورتن، سیمان سفید و سنگ آنتیک، می توان زیبایی نمای ساختمان ویلایی را دو چندان کند. در طراحی نمای بیرونی ساختمان یک طبقه با سنگ، باید به طراحی داخلی ساختمان، شرایط آب و هوایی منطقه و همچنین هزینه مواد اولیه توجه کرد. کاربرد نمای کلاسیک یا مدرن به شخصیت و سلیقه فرد بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *