آدرس کارخانه سفیر استون: تهران ، شهرک صنعتی شمس آباد ، بلوار گلستان ، گلشن ۲ ، پلاک ۱۴

نمای ساختمان دو طبقه

زمان مطالعه: 3 دقیقه

نوشته شده : 25 فروردین ۱۴۰۱

فهرست مطالب

نمای ساختمان یکی از عناصر قدرتمند معماری است که می‌تواند نظر هر بیننده ای را به خود جذب کند. ساختمان‌های دو طبقه با حال و هوای ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و می‌توانند حس شگفتی و لذت را در مهمانان ایجاد کنند. فضای خارجی ساختمان در کنار نورپردازی و ادغام سنگ نماهای مختلف، چهره زیباتری به فضای بیرونی منزل می‌دهد.

نمای ساختمان دو طبقه مدرن و یا نمای ساختمان دو طبقه ساده ایرانی با سبک کلاسیک دو مدل طراحی هستند که در ساختمان‌های ویلایی کاربرد دارند. در ادامه به معرفی ویژگی‌های هر یک از این دو سبک خواهیم پرداخت. با سفیر استون همراه باشید.

طراحی مدرن و خاص نمای ساختمان 2 طبقه

طراحی مدرن و خاص نمای ساختمان 2 طبقه

طراحی نمای ساختمان دو طبقه ویلایی با سبک مدرن و خاص می‌تواند حس لاکچری و زیبایی خاصی به ساختمان شما بدهد. این کار علاوه بر زیبایی باعث افزایش ارزش مادی ساختمان نیز می‌شود. در نمای ساختمان دو طبقه مدرن معمولا از متریال‌های خاصی استفاده می‌شود که در ادامه به معرفی هر یک خواهیم پرداخت.

 خرید انواع سنگ پله با بهترین کیفیت

نمای سنگی

سنگ یکی از متریال‌های محبوب در سبک مدرن به شمار می‌رود که با وجود رنگ، تنوع جنس و بافت گزینه‌های زیادی را برای طراحی نما در اختیار شما می‌گذارد. از خصوصیات سنگ‌ها می‌توان به مقاومت بالا در برابر رطوبت و عدم جذب گرد و غبار اشاره کرد. اگرچه هزینه سنگ نما از متریال‌های دیگر کمی بیشتر است، اما با توجه به مقاومت و عمر طولانی که دارد، می‌تواند گزینه مناسبی برای نمای ساختمان دو طبقه مدرن باشد.

نمای ساختمان دو طبقه ساده ایرانی

 خرید انواع سنگ نما داخلی داخلی با بهترین کیفیت

نمای چوبی

چوب از جمله متریال‌های زیبا و دوست داشتنی در طراحی نمای ساختمان‌هاست که تنوع طرح و رنگ بالایی دارد. اما با وجود زیبایی و مزیت‌هایی که این متریال دارد، به مراقبت‌های ویژه ای نیاز دارد. نماهای کار شده به وسیله چوب باید با مواد پوششی مناسبی پوشیده شوند تا آنها را از عوامل بیرونی محافظت کند که در طول زمان نیاز به تمدید دارند. یکی از مقاوم‌ترین چوب‌های مورد استفاده در نما، ترموود نام دارد که در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف در بازار موجود می‌باشد.

 خرید انواع سنگ تراورتن با بهترین کیفیت

نمای فایبر سمنت

نمای فایبر سمنت، پنل‌هایی از جنس سیمان و دارای فیبر هستند که مقاومت بالاتری نسبت به چوب یا سیمان دارند. فایبر سمنت در برابر آتش و خوردگی حشرات نیز مقاوم است و می‌تواند گزینه مناسبی برای نمای ساختمان دو طبقه مدرن باشد. این متریال به صورت پنل مورد استفاده قرار می‌گیرد که به اجرای نما سرعت بخشیده و نتیجه تمیزتری ارائه می‌دهد.

نمای کامپوزیت آلومینیوم

پنل‌های آلومینیومی که در دسته کامپوزیت‌های به شمار می‌روند، از جمله متریال‌هایی هستند که در چند سال اخیر در نمای ساختمان دو طبقه ویلایی به کار می‌روند. از ویژگی‌های این پنل‌ها می‌توان به تنوع گسترده رنگ، وزن پایین و قیمت مناسب اشاره کرد. اما در کنار این مزایا، معایبی نیز دارد که از میان آنها می‌توان به مقاومت پایین در برابر ضربه‌های شدید و آتش اشاره کرد.

نمای شیشه ای

شاید شما نیز از جمله افرادی باشید که رویای داشتن ساختمان شیشه ای را در سر بپرورانید. شیشه یکی از متریال‌هایی است که در عین زیبایی می‌تواند به عنوان عنصر اصلی تشکیل دهنده نمای ساختمان مورد استفاده قرار گیرد. نماهای شیشه ای معمولا به چارچوبی برای نگهداری صفحه ای شیشه ای نیاز دارند. اما در انتخاب این متریال باید به کیفیت شیشه مورد استفاده، عایق بودن، جلوگیری از اشعه‌های مضر خورشید و مقاومت در برابر شکستن اشاره کرد.

نمای ساختمان دو طبقه ویلایی

طراحی نمای بیرونی ساختمان دو طبقه با سبک کلاسیک

نمای ساختمان دو طبقه ساده ایرانی به سبک کلاسیک می‌تواند حس نوستالژیک و زیبایی را در هر بیننده ای ایجاد کند. در طراحی ساختمان‌های کلاسیک نیز از شیوه‌های مختلفی استفاده می‌شود که در ادامه به معرفی هر یک می‌پردازیم.

نمای رومی

نمای رومی یکی از انواع نماهای کلاسیک است که از معماری روم باستان و یونان الهام می‌گیرد. نمای رومی در ایران نیز با تلفیق معماری شرق و غرب، نمای کلاسیکی را ایجاد می‌کند که نظر طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. از ویژگی‌های این سبک می‌توان به تقارن، استفاده از سنگ‌های طبیعی مانند مرمر، گرانیت یا تراورتن، ستون‌های تزیینی، ایجاد قوس‌های گرد در اطراف پنجره‌ها، اشکال هندسی و سقف‌های بلند اشاره کرد.

نمای آجری

آجر نمونه ای از نمای ساختمان دو طبقه ساده ایرانی است که از قدیم تا به امروز بسیار مرسوم بوده است. آجر را می‌توان هم در ساختمان‌های مدرن و هم در ساختمان‌های کلاسیک استفاده کرد و طراحی آن به سلیقه شما بستگی دارد. نمای آجری از طیف رنگی مناسب، مقاومت کافی در برابر گرما، رطوبت و نفوذ آب برخوردار است و می‌تواند گزینه مناسبی برای نمای ساختمان دو طبقه ویلایی باشد.

نمای سیمان سفید

سیمان سفید یکی از پرطرفدارترین نماها در ایران و جهان است که زیبایی خاصی به ساختمان‌ها می‌دهد. سیمان سفید مانند سیمان‌های دیگر از رس و آهک تهیه شده است، با این تفاوت که هنگام پخت سیمان سفید، رنگدانه‌های آن از بین می‌روند و اکسیدهایی که موجب تیره شدن رنگ می‌شود حذف می‌گردند. سیمان سفید به تنهایی و یا در ترکیب با پودر سنگ استفاده می‌شوند که در عین سادگی، زیبایی خاصی به نمای ساختمان می‌دهد. نمای سیمان کلاسیک در عین سادگی قیمت و کیفیت مناسبی دارد و تا سال‌ها زیبایی خود را حفظ می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *