آدرس کارخانه سفیر استون: تهران ، شهرک صنعتی شمس آباد ، بلوار گلستان ، گلشن ۲ ، پلاک ۱۴

سنگ نمای داخلی

لیست محصولات

فضای داخلی خانه شما یک محل شخصی است که هم ویژگی‌ها و هم سبکی را که شما دوست دارید نشان می‌دهد. دیوارهای سنگی می‌توانند جلوه‌ای باشکوه به دکوراسیون داخلی خانه شما بدهند و بسیار زیبا و شیک هستند. استفاده از سنگ در دکوراسیون داخلی برای قرن‌ها در بسیاری از تمدن‌ها در سراسر جهان رایج بوده است. با توجه به این که برای نمای داخلی کدام قسمت ساختمان از سنگ‌ نمای داخلی استفاده می‌شود انواع مختلف سنگ با طیف وسیعی از رنگ‌ها و بافت‌ها وجود دارد که در نهایت متناسب با سلیقه شما طراحی خواهند شد.

سنگ نما داخلی خانه تراکم بیشتر و وزن بالایی دارد. این سنگ‌ها با توجه به جنس آنها به شکل‌های مختلف برش داده شده‌اند. این باعث شده تا بتوان از آنها برای ایجاد یک نمای منحصربه‌فرد استفاده کرد. در برخی سنگ‌ها می‌توان حکاکی و طرح دلخواه را ایجاد کرد. این سنگ‌ها عموماً با توجه به مکانی که از سنگ‌ها در آن استفاده می‌شود، متفاوت هستند. مثلاً از سنگ مرمر سبز بیشتر در اماکن زیارتی استفاده می‌شود.

به دلیل اینکه داخل ساختمان از شرایط مختلف آب‌وهوایی مانند تابش نور آفتاب، باران و رطوبت، گردوخاک و یخ‌زدگی در امان است، عمر آنها افزایش‌یافته و تعداد انتخاب‌ها بیشتر است. به عنوان مثال برای نمای سنگ داخل ساختمان از سنگ‌های گرانیت و مرمریت استفاده کرد درصورتی‌که استفاده از این سنگ‌ها برای نمای بیرونی توصیه نمی‌شود.

 سنگ نما داخلی را می‌توان بر روی دیوارهای حمام، اطراف سینک‌ها، دیوار راه‌پله‌ها و هر قسمت دلخواه ساختمان اعمال کرد. این سنگ‌ها به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که با طرح، رنگ و تم خانه شما هماهنگی کامل داشته باشند و جلوه‌ای چشمگیر ایجاد کنند.

سنگ مرمر آبی در حمام

قیمت سنگ نمای داخلی

قیمت سنگ نمای داخل ساختمان به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. این قیمت با توجه به ✔️جنس و ✔️درجه کیفیت سنگ، ✔️ابعاد ✔️ضخامت سنگ، ✔️نوع پرداخت سنگ، ✔️نوع دستگاه برش، ✔️مراحل ساب و … متفاوت است. در ادامه تعدادی از این عوامل تأثیرگذار بررسی شده‌اند.

 


در حالت کلی می‌توان گفت علاوه بر کیفیت و نوع سنگ، مدت زمانی که برای آماده‌سازی سنگ و رساندن آن به دست مصرف‌کننده صرف می‌شود بر قیمت نهایی سنگ تأثیرگذار خواهد بود. کارخانه سفیر استون انواع سنگ‌های باکیفیت را با قیمت مناسبی به فروش می‌رساند.


نوع و کیفیت سنگ

 با توجه به شرایط محیطی و آب‌وهوایی در عمق‌های مختلف زمین کیفیت سنگ‌های استخراجی از معادن با یکدیگر متفاوت است. هرچه تخلخل یک نوع سنگ بیشتر باشد به این معنی است که سنگ از استحکام کمتری برخوردار است بنابراین قیمت آن پایین‌تر خواهد بود.

نوع دستگاه برش

 با توجه به استحکام و مقاومت سنگ از دستگاه‌های برش متفاوتی استفاده می‌شود. در حالت کلی سنگ‌هایی که سخت‌تر هستند مراحل استخراج و آماده‌سازی پیچیده‌تری دارند. به‌ عنوان مثال برای برش سنگ گرانیت به دلیل مقاومت بسیار بالای آن مراحل بیشتری طی می‌شود که تمامی این مراحل بر قیمت نهایی محصول اثرگذار خواهد بود.

نحوه فراوری

 فراوری سنگ یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در قیمت سنگ است. فراوری در مراحل متفاوتی انجام می‌گیرد و در حالت کلی هرچه سنگ نرم‌تر باشد و استحکام آن کمتر باشد به مراحل بیشتری برای فراوری احتیاج خواهد داشت.

مشاورین ما از ساعت 9 تا 18 (به جز روزهای تعطیل)  آماده پاسخگویی می باشند. برای مشاوره و خرید هر یک از محصولات سنگ مورد نیاز خود با شماره های زیر تماس بگیرید.

انواع سنگ نمای داخلی ساختمان

سنگ نمای داخلی با توجه به ✔️جنس ✔️کیفیت سنگ، ✔️رنگ و ✔️طرح آن انواع مختلفی دارد و از هرکدام برای قسمت‌های مختلف دکوراسیون استفاده می‌شود. در اینجا تعدادی از سنگ‌های رایج برای استفاده در نمای داخلی ساختمان ارائه شده است. شما با بررسی این ویژگی‌ها می‌توانید سنگ مناسبی برای بناهای ساختمانی خود انتخاب کنید.

سنگ مرمر برای لابی داخلی

گالری نمای سنگ داخل ساختمان

سنگ نمای داخلی سنگ مرمریت

سنگ مرمریت دارای زمینه روشن و رگه‌هایی از ناخالصی است که مقاومت حرارتی بسیار بالا و تخلخل کمی دارد. از این سنگ می‌توان برای نمای داخلی ساختمان استفاده کرد. این سنگ مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار و سایش حاصل از رفت‌وآمد دارد؛ بنابراین کاربرد آن برای داخل و کف ساختمان و همچنین برای راه‌پله‌ها بیشتر است. علاوه بر این استفاده از سنگ مرمریت برای کابینت‌ها، آسانسور، میز، شومینه و بسیاری دیگر از موارد مرسوم است.

سنگ نمای داخل سنگ مرمریت
سنگ نمای داخلی سنگ مرمر​ صورتی

سنگ نمای داخلی سنگ مرمر

سنگ مرمر مقاومت بسیار بالایی در برابر تغییرات آب‌وهوایی، دمای بالا و یخ‌زدگی دارد، اما به‌ ندرت برای نمای خارجی ساختمان از آن استفاده می‌شود. این سنگ تخلخل بسیار پایینی دارد و به رنگ‌های سفید، سبز، خاکستری، مشکی، آبی و … یافت می‌شود. به دلیل قیمت بسیار بالای این سنگ، عمده استفاده آن برای نمای داخلی ساختمان‌های لوکس، لابی هتل‌ها، مساجد و حرم‌ها است.

سنگ نمای داخلی سنگ چینی

سنگ چینی که به سنگ کریستال نیز معروف است یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین سنگ‌هایی است که در نمای داخلی از آن استفاده می‌شود. این سنگ از معادن ایران استخراج شده و از جمله سنگ‌های آهکی به شمار می‌آید. اگر سنگ‌های آهکی تحت فشار و دمای بسیار بالایی قرار گیرند ساختار آنها دگرگون شده و ظاهری با بلورهای بزرگ در آنها ایجاد می‌شود. اغلب رنگ سفید این سنگ در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در حالت کلی دوام و استحکام مطلوبی دارد و طول عمر آن قابل قبول است. همچنین این سنگ قابلیت حکاکی دارد و برای ایجاد نقش‌ونگار مناسب است.

و برای کف و دیواره‌ها مخصوصا در قسمت آشپزخانه، پذیرایی و اتاق خواب‌ خانه‌ها کاربرد دارد.

سنگ نمای داخلی سنگ چینی​
سنگ اسلب نمای داخلی ​

سنگ اسلب نمای داخلی

سنگ اسلب قواره بزرگی دارد و سطح زیادی را پوشش می‌دهد. ابعاد این سنگ بیش از 100 در 100 سانتیمتر است و خط تولید آن از سایر سنگ‌ها متفاوت است. از این سنگ در نمای داخلی معمولاً برای سالن پذیرایی، سالن غذاخوری و لابی هتل‌ها، شرکت‌ها و پاساژهای تجاری استفاده می‌شود. برخی نیز از آن برای پوشش کف ساختمان استفاده می‌کنند اما معمولاً استفاده از سنگ اسلب برای دیوارها رایج‌تر است. از مزایای این سنگ می‌توان به تنوع بالای طرح و رنگ، زیبایی، نگهداری و مراقبت آسان، استحکام و مقاومت کافی و … اشاره کرد.

سنگ گرانیت برای نمای داخلی

سنگ گرانیت یا همان سنگ خارا از سختی و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و به دلیل تخلخل بسیار پایین، آب و آلودگی‌های محیط به سطح آن جذب نمی‌شود؛ بنابراین عمده استفاده از آن در نمای داخلی ساختمان، در سرویس‌های بهداشتی و راه‌پله‌ها است. همچنین از این سنگ برای روکش کردن میزها و ستون‌ها نیز استفاده می‌شود. گرانیت در رنگ‌های طوسی، سبز، صورتی، سفید و بسیاری دیگر از رنگ‌ها یافت می‌شود.

هرچه رنگ سنگ گرانیت تیره‌تر باشد از استحکام و مقاومت بالاتری برخوردار است. علی‌رغم مزایای قابل توجه گرانیت، این سنگ وزن بالا و چسبندگی پایینی دارد که استفاده از آن برای سطح دیوار را مشکل می‌کند. همچنین گرانیت نمی‌تواند عایق خوبی برای حرارت و صدا باشد که این مسئله منجر به هدررفت انرژی در ساختمان‌ها خواهد شد.

سنگ گرانیت برای نمای داخلی​

نکات مهم در انتخاب سنگ نمای داخلی

 

نکات زیر کمک می‌کند تا بتوانید یک سنگ مناسب برای ساختمان یا سایر موارد کاربردی انتخاب کنید. استفاده از سنگ برای نمای داخلی نه‌ تنها جلوه‌ای چشمگیر ایجاد می‌کند بلکه ارزش فروش مجدد آن را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. در واقع با توجه به زمان‌بر بودن اتصال سنگ‌ها به دیوار یا وسایل و همچنین هزینه بالای برخی از آن‌ها بسیار مهم است تا درمورد نکات مهم آن اطلاعات لازم داشته باشید.

میزان نور و ابعاد فضا در نمای داخلی

میزان نور و ابعاد فضا

میزان نور و ابعاد یک پارامتر تأثیرگذار در انتخاب رنگ، طرح و سایز سنگ است. با انتخاب سنگ‌های روشن برای یک محیط کوچک و کم‌نور می‌توان محیط را بزرگ‌تر و روشن‌تر جلوه داد. در حالت کلی هرچه سنگ روشن‌تر باشد و از شفافیت خوبی برخوردار باشد به دلیل انعکاس نور باعث بزرگ نشان‌ دادن فضا خواهد شد. همچنین یک سنگ با برش‌های بزرگ نمی‌تواند برای یک مکان کوچک انتخاب درستی باشد.

نوع کاربری برای سنگ نمای داخلی

نوع کاربری

با توجه به نوع کاربری، استفاده از نوع سنگ متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال سنگی که برای یک لابی هتل یا رستوران و یا یک پاساژ تجاری استفاده می‌شود باید طراحی آن به‌گونه‌ای باشد که زیبا و شیک به نظر برسد. اما برای نمای داخلی یک آموزشگاه یا بانک و یا مکان‌هایی که میزان رفت‌وآمد در آن زیاد است و جلوه سنگ اهمیتی ندارد، لازم است سنگ‌های با مقاومت بالا بکار برده شوند.

محل پروژه

محل پروژه یکی از عوامل تأثیرگذار در انتخاب نوع سنگ است. همان‌طور که قبلاً اشاره شد با توجه به نوع سنگ و استحکام و میزان سختی آن، موارد استفاده از سنگ متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال برای سرویس بهداشتی و آشپزخانه لازم است از یک سنگ با تخلخل پایین استفاده شود تا میزان جذب آب و گرد و خاک به حداقل برسد.

محل پروژه برای انتخاب سنگ نمای داخلی

خرید سنگ و مشاوره جهت طراحی نمای داخلی ساختمان در تهران

 برای تهیه انواع سنگ‌ نمای داخلی به کارخانه معتبر سفیر استون مرکز فروش سنگ نمای ساختمان مراجعه کنید و از قیمت‌های رقابتی و بسیار مناسب آن‌ها بهره‌مند شوید. 

لینک کوتاه شده صفحه: https://b2n.ir/w12480