آدرس کارخانه سفیر استون: تهران ، شهرک صنعتی شمس آباد ، بلوار گلستان ، گلشن ۲ ، پلاک ۱۴

سنگ کف لابی

زمان مطالعه: 7 دقیقه

نوشته شده : 28 مهر 1401

فهرست مطالب

لابی یک ساختمان یکی از بخش‌های مهم آن محسوب می‌شود به همین دلیل سنگ آن بسیار مهم است. یک چالش اصلی که برای سنگ در لابی وجود دارد نوع طرح آن است. برای طراحی لابی اصلی‌ترین متریال سنگ‌ ساختمانی هستند. تمام این موارد در کنار هم باعث شده‌اند که یکی از پر جستجوترین کلمه‌ها در گوگل باشد.

بهتر است بدانید لابی اولین نقطه‌ای از ساختمان که هر بیننده چشمش به آن می‌خورد و انتظاری که از این بخش وجود دارد این است که چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود کند. بنابراین نوع دیزاین و طرح سنگ کف لابی انتخاب نوع سنگ را حائز اهمیت کرده است. پس باید سنگ های لابی را بشناسید و سپس به پارامترهای مختلفی همچون زیبایی، کیفیت و نوع آن‌ها دقت کنید. هر سنگ انتخاب شده برای لابی باید ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشد که نمای ساختمان شما هم خاص شود و به راحتی نتوان از آن جا دل کند.

سنگ مناسب برای کف لابی

             تایید شده توسط متخصصین سنگ سفیر استون

سنگ طرح دار کف لابی

ویژگی‌های سنگ کف لابی در ساختمان‌ها

هر سنگی که در لابی استفاده می‌شود باید مجهز به مشخصات معینی باشد که علاوه بر زیبایی لابی بتواند راحتی و آسایش را برای میزبانان فراهم کند. فرقی ندارد شما از چه مدل سنگی برای لابی استفاده می‌کنید، یک سنگ کف باید ویژگی‌های زیر را داشته باشند:

  1. جلاپذیری داشته باشد.
  2. انتقال گرما
  3. لیز نباشد
  4. خش ناپذیری داشته
  5. زیبا باشد
  6. به راحتی تمیز شود
  7. عمر خوبی داشته و…

هر سنگ ساختمانی که به‌ عنوان‌ سنگ نمای لابی استفاده شود دارای مقاومت مناسبی است به همین دلیل می‌توان سال‌های زیادی از آن بهره‌مند شد. سنگ‌ها آن دسته از مصالحی هستند که دسترسی به آن‌ها راحت است چرا که در تمام شهرها برای ساخت و ساز از آن استفاده می‌کنند. پس هیچ نگرانی برای عدم دسترسی به آن‌ها وجود ندارد.

مهم‌ترین مزیتی که سنگ مناسب لابی دارد این است که به راحتی تمیز می‌شود و نگهداری خاص و زیادی ندارند.

طرح سنگ کف لابی

5 سنگ مناسب کف لابی

سنگ‌های زیادی هستند که برای کف لابی استفاده می‌شوند و شما با توجه به سلیقه و نیازتان می‌توانید یکی از آن‌ها را تهیه کنید. در ادامه بیشتر با سنگ‌های مناسب کف لابی آشنا می‌شویم.

سنگ کف لابی مرمر

 یکی از سنگ‌های مناسب کف لابی، سنگ مرمر است چون علاوه بر مقاومت در برابر گرما، سرما و رطوبت و… زیبایی و جلای منحصر به فردی به دکوراسیون لابی می‌بخشد. مرمر خالص دارای رنگ سفید است اما تنوع رنگی این سنگ کم نیست و شما می‌توانید هر طرحی را برای لابی انتخاب کنید.

طراحی سنگ کف لابی

سنگ کف لابی مرمریت

و اما سنگ مرمریت از کیفیت و زیبایی فوق العاده‌ای برخودار است به همین دلیل برای لابی استفاده می‌شود. این سنگ در پوسته زمین به وفور یافت می‌شود و کشور ما هم از این ثروت خدادادی بی نصیب نمانده است. یعنی حدود نیمی از معادن کشور ما به استخراج این سنگ می‌پردازند.

قیمت سنگ کف لابی

سنگ کف لابی چینی

سنگ لابی کف دیگری که می‌توان از نام برد سنگ چینی است. این سنگ از خانواده سنگ‌های مرمریت است که دادای بلورهای درشتی است. وجود این بلورهای درشت وجه تمایز اینن سنگ با سنگ کربناتی رسوبی است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند این سنگ محصولی از کشور چین است در صورتی که اشتباه می‌کنند چون از معادن بی‌نظیر کشورمان تهیه می‌شود.

سنگ کف لابی ورودی

سنگ کف لابی گرانیت

در هر مکانی وجود سنگ گرانيت چشم نوازی می‌کند که لابی مکان‌های مختلف از این قائله مستثنی نیست. گرانیت دوام و طول عمر فوق العاده‌ای دارد که برای ساختمان سازی گزینه بسیار محبوبی است. در حقیقت این گرانیت است که در برابر  ترددهای سنگین تاب می‌آورد و رخ زیبایی دارد.

سنگ مناسب برای کف لابی

سنگ کف لابی تراورنیکس

یکی از سنگ‌های ترکیبی که ویژگی‌های ترکیبی دارد تراورنیکس است. اصولا این سنگ هم در ساختمان سازی به ویژه لابی‌ها استفاده می‌شود. این سنگ ترکیبی از تراورتن، اونیکس یا همان مرمر است و ویژگی‌های مشابهی با آن‌ها دارد. اگر به دنبال سنگ مناسبی برای لابی‌ها هستید بهتر است که سنگ‌های تراورنیکس هم نگاه کاملی داشته باشید

عکس سنگ کف لابی

سنگ لابی کف چه مزایایی دارد؟

سنگ‌ لابی کف در نمونه‌های مختلفی تولید می‌شوند که استفاده از آن‌ها مزیت‌های زیادی به دنبال دارد. از حمله این مزیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

✅طول عمر زیاد:

سنگ‌ها آن دسته از مصالح مقاومی هستند که شما آن را به عنوان کفپوش ساختمان استفاده می‌کنید. بنابراین خیالتان راحت باشد که سال‌های زیادی به مرمت و تعویض احتیاج ندارند. پس اگر می‌خواهید سال‌های زیادی در یک خانه زندگی کنید باید بدانید که سنگ ساختمانی گزینه بسیار مناسبی است.

✅سازگار با هر فضایی:

این سنگ‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی روانه بازار می‌شوند که که با ویژگی‌هایی که دارند معمولا مورد پسند افراد مختلف قرار می‌گیرند و برای هر سبک دکوراسیونی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در واقع از سنگ‌های مختلف در بیشتر مکان‌های ساختمان (از آشپزخانه تا ترانس) استفاده می‌شود.

✅تهیه بسیار راحت:

سنگ‌های مختلف یک مصالح ساختمانی است که دسترسی به آن بسیار راحت است و در همه شهرها و نقاط کور به راحتی یافت می‌شود؛ پس نباید نگران عدم وجود این سنگ‌ها باشید.

امکان جلا دادن مجدد:

در صورتی که از سنگ‌های مناسب کف استفاده می‌کنید نباید نگرانی در رابطه کم شدن جلای آن‌ها در طولانی مدت باشید. این روزها روش‌های مختلفی برای جلا دادن به سنگ‌ها وجود دارد که به راحتی کفپوش‌های سنگی که صاب خورده شده‌اند را می‌توان با آن مرمت کرد.

✅نگهداری و نظافت بسیار راحت:

یکی از ویژگی‌های خوب سنگ‌ها این است که به راحتی نظافت می‌شوند و می‌توان آن‌ها را در مدت زمان کمی تمییز کرد. اصولا با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد این سنگ‌ها نیازی به نگهداری دوره‌ای و… برای آن‌ها دیده نمی‌شود.

✅طبیعی هستند و آلرژی ایجاد نمی‌کنند: 

 از آن جایی که این سنگ‌ها طبیعی هستند هیچ گونه حساسیت یا آلرژی برای افراد به وجود نمی‌آورند.

سنگ معرق کف لابی

اهمیت طراحی سنگ لابی در ساختمان

اساسا ورودی هتل‌ها و یا مکان‌های مختلف یکی از منظره‌هایی است که بیشتر جلب توجه می‌کند و حتی تردد در آن هم زیاد است. پس وجود سنگ کف لابی زیبایی و کیفیت هتل را دو چندان می‌کند و انتخاب اول هر کسی خواهد شد. پس ساختمان‌سازان باید بهترین انتخاب را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *