آدرس کارخانه سفیر استون: تهران ، شهرک صنعتی شمس آباد ، بلوار گلستان ، گلشن ۲ ، پلاک ۱۴

سنگ اسلب پشت تلویزیون

زمان مطالعه: 5 دقیقه

نوشته شده : 1 آذر 1401

فهرست مطالب

دغدغه‌ای که ممکن است ذهن بسیاری از افراد را مشغول کند، تزئین فضای پشت تلویزیون است. این قسمت از خانه را معمولا نقطه کانونی می‌دانند و مهمانان پس از ورود به اولین چیزی که دقت می‌کنند این بخش است و به سمت آن متمایل می‌شوند. یکی از جدیدترین روش‌ها برای تزئین و زیباسازی دیوار پشت تلویزیون، استفاده از سنگ اسلب است.

 امروزه استفاده از سنگ اسلب پشت تلویزیون بسیار متداول شده است. این سنگ به دلیل مقاومت زیاد، جذابیت منحصر به فرد و تنوع بالایی که دارد طرفداران زیادی پیدا کرده است.‌ در ادامه به معرفی کامل سنگ اسلب پشت تلویزیون می‌پردازیم.

نمونه سنگ اسلب در کارخانه سفیر استون

خرید سنگ اسلب و مشاوره جهت طراحی سنگ پشت تلویزیون

             تایید شده توسط متخصصین سنگ سفیر استون

مدل سنگ اسلب پشت تلویزیون

سنگ اسلب پشت تلویزیون چیست؟

اسلب (Slab) کلمه انگلیسی به معنی تکه یا ورقه‌های بزرگ است. منظور از سنگ اسلب، سنگ‌های ورقه‌ای و برش داده شده‌ای هستند که ابعادی بزرگ‌تر از سرامیک و کاشی دارند. سنگ اسلبی که برای پشت تلویزیون استفاده می‌شود معمولا دارای ابعادی بزرگتر از ۱۰۰ در ۱۰۰ سانتی‌متر خواهد بود و جذاب بودن آن به دلیل برش نخوردن و یکدست بودن آن است. با سنگ اسلب تی وی روم می‌توانید به شکلی ماهرانه و زیبا، دیوار پشت تلویزیون را پوشش دهید. البته نیازی نیست که کل دیوار را با این سنگ‌ها بپوشانید و می‌توانید فقط برای بخش کوچکی از پذیرایی از آن‌ها استفاده کنید. سنگ اسلب به عنوان یک عنصر تزئینی مورد استفاده قرار می‌گیرد نه یک دیوارپوش؛ بنابراین بهتر است فقط بخشی از دیوار را با آن پوشش دهید.

 خرید انواع سنگ پله با بهترین کیفیت

بوك مَچ سنگ اسلب پشت تلویزیون

تی وی روم با سنگ اسلب

یکی از پرکاربردترین بخش‌های خانه، تی وی روم است که بسیاری از افراد به دنبال ایده جالب برای زیبایی این بخش هستند. حتی گاهی اوقات دکوراسیون تی وی روم را تغییر می‌دهید، اما به نتیجه دلخواه خود نخواهید رسید. مهم‌ترین بخش از تی وی روم، قسمتی است که تلویزیون در آن قرار می‌گیرد. از این رو طراحی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و انتخاب طرحی مناسب برای آن می‌تواند تغییر زیادی در تی وی روم ایجاد کند. برای زیباسازی پشت تلویزیون، گزینه‌ها و ایده‌های متنوعی وجود دارد که یکی از خاص‌ترین و زیباترین ایده‌ها استفاده از سنگ‌های اسلب با تنوع رنگ بالا است.

 خرید بهترین سنگ نما ساختمان از سفیر استون

بهترین رنگ سنگ اسلب پشت تلویزیون

انتخاب بهترین رنگ سنگ اسلب تی وی روم می‌تواند کار سخت و چالش برانگیزی باشد؛ به خصوص که اسلب‌ها دارای تنوع رنگ و طرح زیادی هستند. برای اینکه بتوانید بهترین رنگ سنگ اسلب پشت تلویزیون را انتخاب کنید باید به نکات زیر توجه کنید:

  • رنگ سنگ اسلب تی وی روم را باید بر اساس دکوراسیون خانه انتخاب کنید. اگر دکوراسیون خانه شما به سبک کلاسیک، مدرن یا مینیمال است، رنگ سنگ اسلب انتخابی شما نیز باید هماهنگ با آن‌ باشد.
  • سنگ اسلبی که برای دیوار پشت تلویزیون انتخاب می‌کنید، قرار نیست که کل دیوار را بپوشاند؛ بلکه باید تنها بخشی از آن را پوشش دهد. بنابراین باید رنگ آن مطابق با رنگ دیوار انتخاب شود. اسلب پشت تلویزیون را به گونه‌ای انتخاب نمایید که با رنگ دیوار یا کاغذ دیواری شما سازگار باشد.
  • طبع TV روم و گرمی و سردی آن در انتخاب رنگ سنگ اسلب مناسب تاثیرگذار است. اگر دکوراسیون منزل شما با رنگ سرد تزئین شده باشد، باید سنگ اسلبی با رنگ سرد انتخاب کنید؛ این مسئله برای رنگ گرم نیز صدق می‌کند. رنگ‌های کرمی، شکلاتی، قهوه‌ای و قرمز طبع خانه را گرم خواهند کرد و رنگ‌های سبز، آبی و سفید جزو رنگ‌هایی با طبع سرد محسوب می‌شوند.
سنگ اسلب برای پشت تلویزیون

قیمت اسلب پشت تلویزیون

برای خرید سنگ اسلب می‌توانید به کارخانه‌هایی همچون: کارخانه سفیر استون مراجعه کنید و رنگ، جنس و نوع اسلب را از نزدیک ببینید، یا اینکه خرید خود را از طریق فروشگاه‌های اینترنتی انجام دهید. زمانی که برای خرید این سنگ‌ها اقدام می‌کنید، متوجه تفاوت قیمت آن‌ها خواهید شد. عوامل متعددی بر قیمت اسلب پشت تلویزیون تاثیر می‌گذارند که عبارتند از:

اندازه اسلب

اولین و تاثیرگذارترین عامل در تعیین قیمت سنگ اسلب، اندازه آن است. اسلب‌ها در اندازه‌های متفاوتی تولید می‌شوند که انتخاب اندازه بستگی به طرح مورد نظر شما دارد.

جنس و نوع

جنس و نوع اسلب نیز می‌تواند قیمت آن را تغییر دهد. برای مثال اسلب‌های مرمر در مقایسه با اسلب‌های سنگ تراورتن از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

رنگ

زمانی که برای خرید سنگ اسلب اقدام می‌کنید، متوجه می‌شوید که برخی رنگ‌ها قیمت بالاتری دارند. تولید سنگ اسلب و کشیدن رنگ از آن، یک فرآیند سخت و پیچیده است و قیمت نهایی سنگ را تغییر خواهد داد.

ضخامت

علاوه بر اندازه اسلب، ضخامت آن نیز در تعیین قیمت آن تاثیر بسزایی دارد. هر چه ضخامت بیشتر باشد، وزن سنگ بیشتر می‌شود، نصب آن بر روی دیوار به لوازم و ابزار بیشتری نیاز خواهد داشت و در نتیجه قیمت آن بالاتر می‌رود.

 خرید انواع سنگ دیوار با بهترین کیفیت

مدل سنگ اسلب پشت تلویزیون

نصب سنگ اسلب پشت تلویزیون

برخی از افراد برای اینکه هزینه‌‌ای برای نصاب پرداخت نکنند، خودشان برای نصب سنگ اسلب اقدام می‌کنند. لازم به ذکر است که اندازه‌گیری مساحت، آماده‌سازی سطح و پروسه نصب این سنگ‌ها به تجربه و دانش خاصی احتیاج دارد و فقط یک نصاب از پس آن برمی‌آید. از آنجایی که برای خرید سنگ اسلب هزینه کرده‌اید بهتر است به هیچ عنوان خودتان برای نصب آن اقدام نکنید؛ چرا که ممکن است با یک اشتباه درگیر هزینه‌های اضافی شوید‌.

نمای پشت تلویزیون با سنگ اسلب

دکور پشت تلویزیون با سنگ اسلب

دیوار پشت تلویزیون را نقطه کانونی منزل می‌دانند؛ به همین دلیل طراحی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای طراحی این بخش از روش‌های مختلفی می‌توانید کمک بگیرید که یکی از آن‌ها، استفاده از سنگ اسلب است. اسلب‌ها که سنگ‌هایی ورقه‌ای با اندازه تقریبا بزرگ هستند را بر روی دیوار پشت تلویزیون قرار می‌دهند و دکور زیبا و چشمگیری ایجاد خواهند کرد. این سنگ‌ها دارای انواع گوناگونی از جمله گرانیت، مرمر، سرامیک، تراورتن، تراونیکس و … هستند که هر یک از آن‌ها قیمت متفاوتی دارند. انتخاب نوع سنگ اسلب نیز به دکوراسیون خانه و نظر شما بستگی دارد.

لینک کوتاه شده مقاله: https://b2n.ir/h47093

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *