آدرس کارخانه سفیر استون: تهران ، شهرک صنعتی شمس آباد ، بلوار گلستان ، گلشن ۲ ، پلاک ۱۴

انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

نوشته شده : 6 بهمن 1401

فهرست مطالب

نوع طراحی نما و سنگ به کار رفته در نمای ساختمان‌های ویلایی علاوه بر زیبایی ظاهری ارزش ساختمان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. انتخاب سنگ نما باید بر اساس زیبایی، هماهنگی با محیط، شرایط آب و هوایی و کاربردی بودن آن انجام شود که بتواند به خوبی عمل کند. با توجه به تنوع بالایی که در ساخت ویلاها وجود دارد می‌توان بر اساس سبک ساختمان، بهترین نما را از میان انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی برگزید.

معماری نمای سنگی امروزه با عناصر مدرن ترکیب شده و جذابیت بیشتری نسبت به نمونه‌های سنتی از خود نشان می‌دهد. انواع سنگ‌هایی که در طراحی و ساخت نما به کار می‌روند نیز به دسته‌های مختلفی بر اساس ظاهر، استحکام، مقاومت در برابر شرایط جوی، رنگ و جنس تقسیم بندی می‌شود که در ادامه به آن‌ها می پردازیم.‌

انواع سنگ برای نمای ساختمان ویلایی

   تایید شده توسط متخصصین سنگ سفیر استون

چه سنگ هایی برای نمای ساختمان ویلایی مناسب هستند؟

از آنجا که انتخاب نوع سنگ در طراحی نما اهمیت بالایی دارد، بهتر است برخی ویژگی‌ها را در گزینش آن لحاظ کنید. انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی باید مقاومت خوبی در مقابل ضربه، فشار و تغییرات آب و هوایی داشته باشند.

همچنین باید با توجه به نوع آب و هوای منطقه انتخاب شوند. به عنوان مثال برای مناطق سردسیر سنگ‌هایی با حفره‌ و تخلخل کمتر مناسب‌اند. انتخاب ابعاد و ضخامت نیز اهمیت دارد.

 خرید انواع سنگ پله با بهترین کیفیت

چه رنگی برای سنگ نمای ساختمان ویلایی ما مناسب است؟

رنگ سنگ نما ویلا باید با توجه به عواملی همچون سبک طراحی، نوع آب و هوا و شرایط محیطی انتخاب شود. به عنوان مثال استفاده از رنگ‌های روشن برای مناطق گرمسیری کاربرد بسیاری دارد. همچنین استفاده از رنگ‌های سفید، نارنجی یا زرد روشن با سقف تیره برای ویلاهایی که در فضای باز قرار دارند در سبک کلاسیک جلوه زیبایی به خانه می‌بخشد.

به طور کلی رنگ‌های ملایم در انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی طرفداران بیشتری دارند. برای خانه‌هایی با دیوار و سقف یکرنگ می‌توان از رنگ بژ استفاده کرد و رنگ در و پنجره‌ها را سفید انتخاب کرد تا نمای بهتری داشته باشد. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که رنگ‌های روشن نیاز به تمیز کردن مداوم داشته و برای شهرهایی که آلودگی هوا زیاد است توصیه نمی‌شود. اگر دوست دارید از ترکیب تیره در طراحی نمای ساختمان استفاده کنید برای خانه‌هایی که در فضای باز قرار دارند به کارگیری رنگ‌های قهوه‌ای و توسی هماهنگی بیشتری با محیط ایجاد می‌کند.

سنگ برای نمای ویلا

 خرید انواع سنگ اسلب با بهترین کیفیت

انواع سبک سنگ نمای ساختمان ویلایی

تنوع بالایی که در انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی وجود دارد دست طراحان را برای طراحی سبک‌های مختلف باز گذاشته است. از این رو طراحی نما با هر نوع سلیقه‌ای به راحتی امکان پذیر بوده و در هر سبک می‌توان از مصالح مختلفی استفاده نمود. سبک‌های مختلف نمای ساختمان‌های ویلایی در چندین دسته تقسیم بندی می‌شوند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

نمای سنگی ویلایی مدرن

استفاده از طراحی مدرن برای نمای ساختمان ویلایی جذابیت ساختمان را بیشتر می‌کند. به علاوه به کار بردن خلاقیت در طراحی و در نظر گرفتن شیک شدن نما اعتبار و ارزش ساختمان را بیشتر می‌کند. استفاده از نمای سنگی ویلایی مدرن در ساختمان‌های تازه ساخت به راحتی قابل اجراست اما برای ویلاهای چند سال ساخت نیازمند نقشه اصولی می‌باشد.

سنگ نمای ویلا

نمای سنگی ویلایی کلاسیک

نمای سنگی کلاسیک نظر بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کند. این نوع نما معمولا در رنگ‌های روشن مانند سفید و کرم در ترکیب با قهوه‌ای و یا زرد مایل به نارنجی اجرا شده و طرفداران زیادی در ویلاهای دوبلکس و تریبلکس دارد. انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی به کار رفته در این سبک از میان سنگ‌های مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی انتخاب می‌شوند.

قیمت انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی

نمای سنگ ویلایی رومی

نما رومی جدید تاثیر بسیاری بر زیبایی و جلوه ساختمان‌های ویلایی مخصوصا دوبلکس دارد که برگرفته از سبک کلاسیک روم بوده و در نمای بیرونی بسیاری از ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طراحی این نوع نما از قوس‌های گرد و عریض و ستون‌های دوریک و قرنتی استفاده می‌شود. دیوارها نیز به شکل ستون‌های تزئینی طراحی می‌گردند. زیبایی این نما از به کار بردن نورپردازی و سنگ‌های مرمر و تراورتن در آن می‌باشد.

نما سنگ ویلایی سلطنتی

همانطور که از نام این سبک نما پیداست، طراحی آن مشابه کاخ‌ها و قلعه‌های پادشاهی می‌باشد. معمولا برای این نوع نما ا سنگ‌های دکوراتیو در رنگ‌های روشن استفاده می‌شود. نمای سلطنتی برای ویلاهایی که به سبک لاکچری ساخته می‌شوند کاربرد فراوانی دارد.

بهترین سنگ نما برای ویلا

انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی

سنگ‌ ساختمانی که برای نمای ساختمان به کار می‌روند باید دارای ویژگی‌های خاصی باشند تا عملکرد مناسبی داشته باشند. به عنوان مثال در مقابل هوازدگی و رطوبت مقاوم باشند. همچنین تراکم بالا و بافت یکنواخت با بلورهای ریز و سختی مناسب نیز از دیگر ویژگی‌های مورد انتظار است. انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی در ابعاد مختلفی همچون اسلب الیگودرز و یا تایل ارائه می‌شوند. در ادامه به معرفی برخی از سنگ‌های پرکاربرد در ساختمان می‌پردازیم.

سنگ تراورتن

یکی از زیباترین انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی سنگ تراورتن است که در طراحی نمای بیرونی جذابیت و جلوه خاصی دارد. اگر این سنگ در جهت عمود بر لایه‌هایش برش داده شود تنوع رنگی، موازی بودن و تغییر در ضخامت لایه‌های آن نمایان می‌گردد. همچنین برش آن به موازات لایه‌ها دایره‌های متحدالمرکزی را به نمایش در می‌آورد که زیبایی نما را دو چندان می‌کند.

تراورتن مصنوعی

علت محبوبیت سنگ تراورتن مصنوعی در میان سازندگان زیبایی طرح، مقاومت و کیفیت بالای آن است. همچنین این سنگ از لحاظ قیمتی نسبت به سنگ طبیعی به صرفه‌تر بوده و از نظر وزنی نیز بین 20 تا 30 درصد سبک‌تر می‌باشد که نصب را آسان‌تر می‌کند. از ویژگی‌های دیگر سنگ تراورتن مصنوعی می‌توان به قابلیت صیقلی عالی، چسبندگی بالا، عدم جذب آب و رطوبت، نداشتن محدودیت در رنگ، طرح و اندازه اشاره نمود.

سنگ نما ویلا

ترامیت

ظاهر سنگ ترامیت به تراورتن شبیه است و بیشتر در رنگ‌های کرم و سفید عرضه می‌شود. به طور معمول زمینه آن تقریبا یکدست و بدون رگه می‌باشد و از قیمت مناسب‌تری نسبت به تراورتن برخوردار است. ترامیت دارای خاصیت صیقل پذیری خوبی بوده و در تمامی بخش‌های ساختمان قابلیت استفاده دارد. البته توصیه می‌شود برای استفاده در مکان‌های مرطوب و نمای بیرونی از نوع فرآوری شده آن با رزین استفاده کنید تا مقاومت بیشتری داشته باشد. همچنین برای قسمت‌های مرطوب همچون حمام و استخر می‌توانید از سنگ ازنا الیگودرز و یا سنگ اسلب الیگودرز استفاده نمایید.

مرمریت

سنگ مرمریت یکی از زیباترین سنگ‌هایی است که می‌توان از آن در نمای داخلی ساختمان به خصوص برای سنگ کف و پله استفاده نمود. بافت این سنگ به گونه‌ای است که رگه‌های فسیلی زیبایی در آن وجود دارد که بر جلوه آن می‌افزاید. سنگ مرمریت در برابر گرما و حرارت مقاومت بالایی دارد اما در مقابل رطوبت و تغییرات آب و هوایی چندان مقاوم نیست. البته با فراوری آن تحت فشار و حرارت و تبدیل آن به سنگ چینی سفید الیگودرز در مقابل رطوبت مقاوم می‌شود. جهت اطلاع از قیمت سنگ چینی الیگودرز کلیک کنید.

سنگ نمای ویلای کوچک

مرمر

سنگ مرمر در میان انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی محبوبیت خاصی دارد. از آنجا که استخراج آن از معادن سنگ کاری بسیار دشوار است قیمت بالایی نیز دارد. خاصیت درمانی و آرامبخشی سنگ مرمر نیز ویژگی‌هایی هستند که بر ارزش آن می‌افزایند.

سنگ مرمر نوعی سنگ آهکی است که در رنگ‌های سبز، زرد و سفید عرضه شده و بیشتر در ویلاهای لوکس و شیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سنگ در برابر نور خورشید، گرما و سرما مقاومت خوبی از خود نشان داده و صیقل پذیر است.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *