آدرس کارخانه سفیر استون: تهران ، شهرک صنعتی شمس آباد ، بلوار گلستان ، گلشن ۲ ، پلاک ۱۴

گرانترین سنگ ساختمانی

زمان مطالعه: 9 دقیقه

نوشته شده : 26 آبان 1401

فهرست مطالب

امروزه نمای بیرونی ساختمان‌ها نیز همانند جلوه‌ی درونی‌شان، حائز اهمیت است و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که هزینه زیادی را برای خرید سنگ‌های ساختمانی صرف کنند تا نمای زیبا و چشم نوازی را به ساختمان ببخشند. گرانترین سنگ ساختمانی معمولا رنگ خاص و بی نظیری دارند و از ترکیبات ویژه و باکیفیتی در ساخت آن استفاده شده است. اگر شما هم دنبال این هستید که جلوه‌ای چشمگیر برای ساختمان‌تان درست کنید، ما اینجاییم تا شما را با لاکچری ‌ترین سنگ ساختمانی آشنا کنیم.

گرانترین سنگ ساختمانی ایران

             تایید شده توسط متخصصین سنگ سفیر استون

عوامل موثر در قیمت سنگ‌های گران و لاکچری

سنگ‌های ساختمانی در دامنه قیمتی بسیار متنوعی در دسترس اند و بسته به نیازتان می‌توانید سنگ‌های ارزان، با قیمت متوسط و گران قیمتی را خریداری کنید.

برخی از عواملی که روی بالا رفتن قیمت سنگ تاثیر گذارند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • گرانترین سنگ ساختمانی معمولا رنگ یکدست و روشنی دارد و بدون رگه است. هر چه سنگ روشن‌تر باشد، قیمت آن نسبت به سنگ‌هایی که تیره هستند بالاتر است. نامنظم بودن رگه‌ها و زیاد بودن تعداد آن‌ها باعث می‌شود که از قیمت سنگ کم شود. هر چه سنگ یکدست‌تر باشد، به این معناست که ناخالصی کمتری دارد، در نتیجه قیمت بالاتری خواهد داشت.
  • نحوه فرآوری و تهیه سنگ از دیگر عوامل موثر در قیمت است. پروسه برش، رنگ آمیزی، استفاده از مواد چسبنده، ساب و صیقل‌دهی همگی از عوامل موثر در تعیین قیمت سنگ هستند. سنگ‌ها در درجات گوناگونی از کیفیت به فروش می‌رسند از جمله: کیفیت سوپر، ممتاز، درجه ۱، درجه ۲ و غیره. بسته به بودجه‌تان می‌توانید کیفیت دلخواه‌تان را انتخاب کنید.
  • اندازه، ضخامت و ابعاد سنگ‌ها نیز از عوامل تعیین کننده قیمت هستند. سنگ‌هایی که بزرگ و ضخیم تر هستند  مانند سنگ اسلب نسبت به سنگ‌هایی که نازک، کوچک و ظریفند گران‌ترند.
گرانترین سنگ ساختمانی جهان

گرانترین سنگ ساختمانی در ایران

گرانترین سنگ ساختمانی‌ای که در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد سنگ مرمر و سنگ تراورتن است. سنگ‌های ساختمانی در برخی از استان‌ها نظیر سیستان و بلوچستان، اصفهان، همدان، فارس، مرکزی، آذربایجان غربی و شرقی، زنجان و خراسان جنوبی و رضوی یافت می‌شوند. از گرانترین سنگ‌های تراورتن موجود در ایران می‌توان سنگ تراورتن سوپر آتشکوه و عباس آباد را نام برد. سنگ تراورتن حاجی آباد و دره بخاری نیز در رده بندی قیمتی بعدی قرار می‌گیرند.

گرانترین سنگ‌های دنیا

گرانترین سنگ‌های ساختمانی در جهان شامل این مواردند:

سنگ مرمر استاتاریو سفید کارارا (statuario white carrara)

این سنگ که دارای رگه‌های خاکستری رنگ است در معادن ایتالیا یافت می‌شود و جزو سنگ‌های خاص و پرطرفدار است. به علت کمیاب بودن، این سنگ قیمت بالایی دارد. از این نوع سنگ مرمر به عنوان سنگ تزئینی در طراحی داخلی استفاده می‌شود. سایر کاربردهای این سنگ شامل استفاده در کف ساختمان، کانتر آشپزخانه و ساخت مجسمه هستند.

گرانترین سنگ ساختمانی دنیا

سنگ مرمر کارارا کلکته

این سنگ تزئینی نیز جزو قیمتی‌ترین و لوکس‌ترین سنگ‌های جهان است که در معادن ایتالیا یافت می‌شود. در گذشته برای تزئین بناهایی نظیر قصرها و کلیساها از این نوع سنگ استفاده میشد. پس زمینه سنگ مرمر کارارا کلکته، سفید خالص است و رگه‌های آن به رنگ‌های مختلفی (نظیر خاکستری) هستند. این سنگ امروزه در پروژه‌های ساختمانی مسکونی و تجاری برای اهداف زیباسازی به کار می‌رود و عموما در کف ساختمان، کانتر آشپزخانه، دیوار اتاق نشیمن و حمام استفاده می‌شود.

سنگ مرمر breche du benou

این سنگ فرانسوی که طرح‌های بی‌نظیر، رنگ‌های زیبا و رگه‌های صورتی، زرد و سبز رنگی دارد به طور معمول در دیوار و کف، کانتر آشپزخانه و استخر به کار می‌رود و جلوه‌ای شیک و مدرن به ساختمان می‌دهد.

سنگ سیسیلی دیاسپرو با تناژ گرم

این سنگ که از معادن جزیره سیسیلی ایتالیا استخراج می‌شود تنوع رنگ بی‌نظیر و توناژ رنگ گرمی دارد (از قرمز تیره گرفته تا زرد) که گرمای دلپذیری به ساختمان می‌دهد. رگه‌های این سنگ، سفید هستند. از این سنگ به عنوان کفپوش یا در ساخت دیوارهای مجلل استفاده می‌شود.

قیمت گرانترین سنگ ساختمانی

سنگ مرمر سفید تاسوس اکسترا یونان (white thassos extra marble)

این سنگ لاکچری رنگ سفید خالصی دارد، فاقد رگه‌های رنگی است و ظاهر آن کریستالی است‌. این ویژگی‌ها باعث شده‌اند که برای هر ساختمان و بنایی مناسب باشد و گزینه مناسبی برای افراد سخت‌پسند باشد.

لاکچری ترین سنگ ساختمانی جهان

سنگ مرمر سیاه بلژیک

سنگ مرمر سیاه بلژیک به خوبی نشان دهنده ظرافت و زیبایی است و انتخاب مناسبی برای افراد خوش سلیقه است. این سنگ، رنگ سیاهی دارد و در آن تعداد کمی نقاط سفید نیز دیده می‌شوند. سنگ مرمر سیاه بلژیک عموما در طراحی داخلی برای کانتر، راه پله و کف استفاده می‌شود.

زمانی که در طراحی ساختمان از سنگ مرمر سیاه بلژیک در کنار سنگ‌های سفید رنگ (نظیر سفید تاتوس) استفاده شود، جلوه زیبا، لوکس و شگفت انگیزی ایجاد می‌شود.

سنگ مرمر سیاه بلژیک

سنگ گرانیت آمازونیت

یکی از محبوب‌ترین سنگ‌های ساختمانی در میان طراحان و معماران، سنگ گرانیت آمازونیت است. این سنگ از معادن کشور برزیل استخراج می‌شود. سنگ‌های گرانیت آمازونیت اغلب دارای ترکیب خارق العاده‌ای از رنگ‌های مسحورکننده‌ای نظیر سبز زمردی و آبی هستند. این سنگ‌ها رگه‌هایی روشن نیز دارند که به زیبایی آنها افزوده‌اند.

سنگ گرانیت آمازونیت

گرانترین سنگ نما ساختمان

نمای بیرونی ساختمان از مهم‌ترین اجزای هر ساختمان شیکی است و در زیبا به نظر رسیدن ساختمان نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. به همین خاطر، طراحان و معماران ساختمان در تلاشند که از باکیفیت‌ترین متریال و سنگ‌ها برای نمای ساختمان استفاده کنند.

لاکچری ‌ترین سنگ ساختمانی که برای نما استفاده می‌شود، سنگ تراورتن است که زیبایی و دوام را به نمای ساختمان می‌بخشد. هر چه رنگ سنگ‌های تراورتن روشن‌تر باشد، قیمت آن‌ها نیز بالاتر است.

گرانترین سنگ ساختمانی در ایران

گرانترین سنگ کف ساختمان

بعد از نمای بیرونی ساختمان، قسمت دیگری که نقش مهمی در زیبایی ساختمان ایفا می‌کند کفپوش است. از آنجایی که سنگ‌هایی که برای کف به کار می‌روند باید علاوه بر زیبایی، مقاومت بالایی در برابر فشار و خراشیده شدن داشته باشند، به هیچ عنوان نباید سراغ گزینه‌هایی بروید که قیمت و کیفیت پایینی دارند.

گرانترین سنگ ساختمانی‌ای که برای کف استفاده می‌شود سنگ اسلب مرمر است که در تنوعی از رنگ‌ها (از جمله سفید، صورتی و سبز) در دسترس است. یکی دیگر از سنگ‌های پرکاربرد برای کف، سنگ چینی است که می‌توان آن را به صورت بوک مچ و فورمچ به کار برد. دو سنگی که در رده بندی قیمتی بعدی قرار می‌گیرند، سنگ مرمریت هرسین و دهبید هستند.

گرانترین سنگ کف ساختمان

گرانترین سنگ دیوار ساختمان

زمانی که برای اولین بار وارد ساختمان می‌شوید یکی از اولین نقاطی که توجه‌تان را جلب می‌کند، دیوار و نحوه طراحی آن است. لاکچری ‌ترین سنگ ساختمانی که برای دیوار به کار می‌رود سنگ عقیق است و بعد از آن می‌توان سنگ‌های مرمر و تراونیکس (بوک مچ و فور مچ) را نام برد. این سنگ‌ها قابلیت ساب پذیری و عبور نور خوبی دارند. می‌توان با قرار دادن نورپردازی مناسب در قسمت پشتی این سنگ‌ها جلوه بسیار زیبایی را به طراحی داخلی ساختمان بخشید.

گرانترین سنگ نمای داخلی ساختمانی

گرانترین سنگ پله

به خاطر این که پله‌ها ارتفاع بالاتری نسبت به سایر قسمت‌های داخلی ساختمان دارند (به خصوص در بناهای دوبلکس)، نباید از زیبایی متریال به کار برده در ساخت آنها غافل شد.

معمولا از سنگ‌های اسلب که قیمت بسیار بالایی دارند در طراحی پله استفاده می‌شود، زیرا این سنگ‌ها دارای طرح‌ و نقش‌های طبیعی‌ای هستند که قرار دادن آنها در کنار هم جلوه بسیار زیبایی را ایجاد می‌کند. لاکچری ‌ترین سنگ ساختمانی که برای پله استفاده می‌شود سنگ مرمر و بعد از آن سنگ دهبید است. این سنگ‌ها مقاومت بسیار بالایی دارند.

گرانترین سنگ پله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *