آدرس کارخانه سفیر استون: تهران ، شهرک صنعتی شمس آباد ، بلوار گلستان ، گلشن ۲ ، پلاک ۱۴

نصب سنگ اسلب

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

نوشته شده : ۱ اسفند ۱۴۰۱

فهرست مطالب

روش نصب سنگ اسلب چگونه است؟

یکی از پرکاربردترین و بهترین گزینه‌های موجود برای داشتن ظاهری شیک در خانه، نصب سنگ اسلب روی دیوار یا کف است. اما به دلیل بزرگ بودن و جنس این سنگ، روش نصب متفاوت همراه با اصولی خواهد داشت که ما در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.
قبل از هر چیز، دانستن یک سری نکات کلی راجع به ماهیت این سنگ، به ما کمک می‌کند تا درک بهتری از نحوه نصب آن و دیگر موارد مربوطه داشته باشیم. به طور کلی، سنگ اسلب از سنگ‌هایی با ابعاد بزرگ شمرده می‌شود که برای دکور خانه، بسیار پرطرفدار است. سنگین بودن و در عین حال متنوع بودن این سنگ در طرح، از ویژگی‌های اصلی این محصول است. شما عزیزان می‌توانید با نصب سنگ اسلب به دیوار، یک نمای زیبا را به خانه خود هدیه داده و بدون دردسر، تنوعی در دکوراسیون خانه خود ایجاد نمایید.

منبع: https://www.youtube.com/watch?v=54r55_gZBq4

 خرید انواع سنگ ساختمانی با بهترین کیفیت از سفیر استون

نحوه نصب سنگ اسلب بر روی دیوار

به دلیل خاص بودن این سنگ نسبت به پارکت، سرامیک یا عواملی از این دست، نیاز است تا به طور تخصصی به نحوه نصب آن بپردازیم. دو روش کلی برای نحوه نصب سنگ اسلب روی دیوار در نظر گرفته شده است که یکی از آن‌ها دوغابی و دیگری روش خشک است که هر کدام از این‌ها باید در مکان و زمان مناسب خودشان اجرا شوند تا نتیجه مطلوبی را حاصل کند.
اگر سنگ شما سنگ تراورتن یا مرمر باشد، روش دوغابی گزینه درست و مناسب جهت نصب سنگ اسلب کف یا سنگ دیوار است. اگر سوالتان این است که روش دوغابی دقیقا به چه معناست؟ در جواب باید بگوییم دوغاب، شن و ماسه‌ای است که برای چسبیدن سنگ به سطح، بر روی آن پایچده می‌شود اما در این نوع از سنگ، به دلیل بزرگی زیادی که دارد این روش باید با دقت و ظرافت بیشتری انجام شود.
اگر در نظر دارید در پشت سنگتان چراغی وجود داشته باشد و انعکاس نور انجام دهد، قطعا نمی‌توان سطح پشتی سنگ را از شن و ماسه پر کرد. پس منطقی است که روش دوم یا خشک را برای این نوع از دیزاین‌ها برگزینید.
البته این روش هم خود اشکال متفاوتی در نصب دارد که با توجه به محل مورد نظر برای قرارگیری، تغییر پیدا خواهد کرد. برای مثال، جهت نصب سنگ اسلب کف، باید از شیشه و جهت نصب سنگ اسلب روی دیوار باید دست به دامن چنگک‌های فلزی شویم.

 خرید انواع سنگ پله با بهترین کیفیت

نحوه نصب سنگ اسلب کف

در این مورد هم باید اصول اولیه جهت نصب هر چیز بر کف را رعایت کنید. یعنی حتی اگر شما بخواهید کاغذی را به سطح زمین بچسبانید، نیاز است تا آن سطح صاف باشد. در نصب سنگ اسلب کف هم باید به تمیزی، صاف بودن سطح و یکدست بودنش توجه ویژه‌ای کنید تا بعد از قرار دادن سنگ بر روی آن، به مرور زمان ترک و شکستگی بر سطح محصول دیده نشود.
برای نحوه نصب سنگ اسلب هم می‌توانید از روش اول یا همان دوغاب استفاده کنید مگر این که کف کمی متفاوت، شیب دار یا برآمده باشد که احتیاج به کارشناسی دارد.

 خرید انواع سنگ کف با بهترین کیفیت

دستگاه های مورد نیاز برای نصب سنگ اسلب

لوازم جانبی متفاوت و جالبی جهت نصب سنگ اسلب وجود دارد که برای مثال، یکی از آن‌ها را بالاتر نام بردیم: چنگک‌های فلزی. اما اگر کمی تخصصی‌تر به این قضیه نگاه کنیم، می‌توانیم مینی جرثقیل‌های الکترونیکی و دستگاه وکیوم لیفتر را نام ببریم که از برترین تکنولوژی‌هایی است که برای نصب این محصولات اختراع شده است.
گفتیم که بزرگ بودن این سنگ‌ها باعث می‌شود نحوه نصبشان کمی متفاوت‌تر از باقی باشد. دستگاه‌های ذکر شده در بالا از نمونه‌هایی بودند که می‌توانند به راحتی این سنگ‌ها را نصب کنند چرا که قابلیت برداشتن سنگ‌های اسلب تا قد ۳ متر را داشته و می‌توانند چرخش ۳۶۰ درجه را روی آن پیاده کنند. از همین بابت، قطعا نتیجه نهایی نصب، مطلوب و زیبا خواهد بود.

نصب سنگ های اسلب در چه جاهایی صورت می گیرد؟

همان طور که در ابتدا هم اشاره کردیم، این سنگ‌ها از پرطرفدار‌ترین دیزاین‌های امروزه دکوراسیون محسوب می‌شوند که در جاهای مختلی از جمله دفتر‌های اداری، سالن‌های پذیرایی، مراکز خرید، آسانسور ها، نمای خارجی ساختمان ها، آشپزخانه، اتاق خواب و غیره استفاده می‌شود.
اگر ریز‌تر به ماجرا نگاه کنیم، می‌توانیم کناره‌های سینک ظرفشویی، سنگ روی جزیره، کفپوش خانه‌ها، نمای دیوار پشتی تلویزیون، سنگ سرویس بهداشتی و حمام، دیواری که مخصوص شومینه است، پیشخوان‌ها، سقف بعضی مجتمع‌های بزرگ، ورودی سالن‌های کنفرانس، دیواره لابی و غیره را هم در جهت کاربرد‌های بی‌شمار سنگ اسلب نام ببریم.
به طور کلی این بدین معناست که شما عزیزان می‌توانید هر جایی که استحکام لازم برای نگه داشتن سنگینی این سبک را دارد و سطح صافی را هم شامل می‌شود برگزینید تا یکی از صد‌ها طرح و رنگ سنگ‌های اسلب مهمان خانه شما شود.

 خرید انواع سنگ نما با بهترین کیفیت

نحوه حمل و نقل اجزای سنگ اسلب

اگر سنگ را از کارخانه، نمایندگی یا مغازه خریداری کرده‌اید و حال قصد دارید آن را به مکان دیگری حمل کنید، بهتر است این کار را از دوش خودتان برداشته و به دست افراد ماهر در این زمینه بسپارید چرا که کوچکترین تکان یا ضربه‌ای ممکن است باعث شکستن یا لب پر شدن این سنگ‌ها شود.
افراد کوشا در این زمینه، با قرار دادن این سنگ‌ها داخل قالب‌های فلزی یا چوبی و سپس بستن اصولی آن‌ها باعث می‌شوند در طور رفت و آمد سنگ‌ها ترک برنداشته و به چند تکه تقسیم نشوند.
اگر از لحاظ مالی یا نبود وقت امکان سپردن این کار به افراد مربوطه برایتان فراهم نیست، پیشنهاد می‌کنیم حتما موارد زیر را قبل از هر اقدامی انجام دهید:

 
• فراموش نکنید قبل از نصب سنگ اسلب، حمل درست آن از مهم‌ترین موارد است پس یک پتو ضخیم یا پارچه این چنینی را با خود به همراه داشته باشید تا سنگ را به طور کامل درون آن قرار دهید.
• بر کف ماشین، کوسن، بالشت و ترجیحا تشک‌های نرمی را قرار دهید تا سنگ بر اثر حرکت‌های ماشین جا به جا نشود. اگر فاصله حتی جزئی‌ای نسبت به سنگ و سقف ماشین است، پیشنهاد می‌کنیم حتی آن را هم پر کنید تا از همه بابت خیالتان راحت باشد.
• سعی نکنید تنهایی سنگ را داخل وسیله نقلیه‌تان جا دهید چرا که ممکن است حادثه‌ای رخ دهد.
• اگر وسیله‌ای که برای حمل این سنگ با خود برده‌اید بزرگ است، مانند وانت، بهتر است که سنگ به صورت عمودی قرار گیرد. با این کار خطر شکستن را تا چندین برابر کاهش می‌دهید.
• از زنجیر چرخ یا تسمه برای محکم‌تر نگه داشتن سنگ در جای خود استفاده کنید. البته فراموش نکنید این کار باید با احتیاط لازم انجام شود.

مزایای نصب سنگ اسلب

حال که با نکات کلی راجع به این سنگ آشنا شدید، اجازه دهید به مزایا و معایب نصب سنگ اسلب در خانه هم بپردازیم:

  • امکان نصب در جاهای مختلف
  • زیبایی و تنوع فوق العاده
  • نگهداری راحت
  • هزینه پایین نسبت به ویژگی ها
  • مقاومت بالا در برابر ضربه
  • مقاوم در برابر رطوبت و شرایط آب و هوایی خاص
  • اندازه بزرگ نسبت به سرامیک های معمولی بازار
  • جنس عالی

معایب نصب سنگ اسلب چیست؟

• ابعاد بزرگ آن باعث شده است که فرایند نصب کمی پیچیده باشد
• اگر فرایند نصب سنگ اسلب به درستی انجام نگیرد و بعد از مدتی بیوفتد، باعث آسیب و خسارت‌های زیادی می‌شود.
• در لوکیشن‌های سرد، احتمال یخ زدگی دیوار پشت آن در فصل سرما وجود دارد.
• حمل و نقل آن کمی دشوار است
• ممکن است ابزار‌های نصب آن به سادگی پیدا نشود
• بسته به جایی که استفاده می‌شود ممکن است سنگین شده و خسارت به بار بیاورد. مانند آسانسور.
• امکان ترک خوردن جنس‌های نا مرغوب بعد از مدتی

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *