آدرس کارخانه سفیر استون: تهران ، شهرک صنعتی شمس آباد ، بلوار گلستان ، گلشن ۲ ، پلاک ۱۴

سنگ کف حیاط

زمان مطالعه: 6 دقیقه

نوشته شده : 17 مرداد 1401

فهرست مطالب

این روزها با وارد شدن به ساختمان‌های مختلف با حیاط‌های زیبا و چشم نوازی روبه‌رو می‌شویم؛ این زیبایی را مدیون المان‌های زیادی همچون سنگ کف حیاط، وجود باغچه‌ها، نورپردازی مناسب و… هستیم. در این میان می‌خواهیم راجع به سنگ حیاط و اهمیت آن در محوطه‌ها بیشتر صحبت کنیم. سنگ کف مخصوص حیاط به عنوان کف پوش در محوطه بیرونی ساختمان استفاده می‌شود؛ که استفاده از آن با توجه به شرایط محیطی و آب و هوایی کاملا متفاوت خواهد بود. بنابراین انتخاب بهترین سنگ حیاط خانه به عوامل مختلفی بستگی دارد و بایستی راجع به آن‌ها اطلاعات کافی داشته باشیم. 

زمان انتخاب این سنگ‌ها باید از خودتان بپرسید که با طبیعت در زیبایی محوطه سازگاری دارد یا نه؟ چرا که حیاط در نگاه اول در زیبایی ساختمان، نقش بسیار پررنگی دارد بنابراین در انتخاب این سنگ‌ها لازم است دقت و سلیقه زیادی را صرف کنید. یک ایده بسیار کاربردی در زیبا سازی حیاط منزل هماهنگ کردن سنگ کف حیاط با لبه استخر، کناره باغچه‌ها، راه پله‌ها و سایر موارد مشابه است. در این صورت است که می‌توانید در زیبا سازی محیط بیرون ساختمان موثر واقع شوید و چشم هر بیننده‌ای را مجذوب آن کنید. تنوع سنگ‌ ساختمانی برای حیاط ساختمان آن قدر بالا است که شرایط اجرای مناسب‌ترین نوع سنگ کف پوش را در هر اقلیم و آب و هوایی فراهم کرده است. بنابراین لازم است که انواع سنگ‌های مناسب کف حیاط را بشناسید و بدانید بهترین گزینه کدام است سپس آن را برای محوطه ساختمان انتخاب کنید.   

 

برای مشاهده و خرید انواع سنگ کف ساختمان کلیک کنید

سنگ لاشه کف حیاط

✔️مشاهده انواع سنگ اسلب

             تایید شده توسط متخصصین سنگ سفیر استون

انتخاب بهترین سنگ برای کف حیاط

 با در نظر داشتن پارامترهای مختلف می‌توانید یک کف پوش مناسب را برای حیاط ساختمان انتخاب کنید. در واقع اولین موردی که در انتخاب سنگ لازم است به آن توجه کنید، استفامت و استحکام سطح سنگ است. اصولا سنگ‌های زیر و آن دسته از سنگ‌هایی که کاملا صیقل نشده‌اند برای سنگ فرش بسیار مناسب هستند چرا که در معرض شرایط جوی مختلف قرار می‌گیرند. دومین مورد رنگ بندی سنگ کف حیاط منزل است که از نظر طراحان بهترین سنگ برای زیبایی کف پوش حیاط سنگ گرانیت و سنگ تراورتن هستند. در ادامه بهترین سنگ‌های مناسب به عنوان کف پوش حیاط را معرفی خواهیم کرد.    

بهترین سنگ برای کف حیاط

انواع سنگ حیاط

سنگ‌هایی برای حیاط مناسب هستتند که کاملا مقاوم و صیقل نخورده باشند. در واقع در برابر تغییرات آب و هوایی، ضربه، بارندگی و تابش مستقیم نور خورشید از مقاومت بالایی برخوردار باشند. در ادامه برخی دیگر از انواع سنگ مناسب کف پوش حیاط را بررسی می‌کنیم:

مرمریت

سنگ‌ مرمریت کیفیتی فوق‌العاده‌ دارند به همین دلیل برای پیاده‌روها، عرشه استخر و پاسیو استفاده می‌شود. این سنگ با توجه به دوام و ماندگاریو زیبایی منحصر به فرد به عنوان سنگ برای حیاط باغ و یا هر ساختمان دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سنگ‌ها روکش‌های مختلفی دارند به همین دلیل ایمن و ضد لغزش هم هستند. با توجه به این ویژگی‌ها متوجه می‌شویم که برای مناطق مرطوب گزینه بسیار مناسبی هستند. این سنگ به عنوان سنگ کف حیاط در زیر پا خنک خواهند ماند اما برای آب و هوای گرم هم انتخاب درستی خواهند بود. سنگ مرمریت برای حیاط کف خانه ضد آب است لذا آب بندی و پوشش مناسبی دارد.

تراورتن

سنگ تراورتن مدل‌های مختلفی دارند که تماما زیبایی حیاط را به کمال می‌رسانند. این سنگ در درون خود دارای حفره‌های ریز و کوچکی است که در سرما به همراه رزین و بتونه از مقاومت بالایی برخوردار خواهد بود. این سنگ نسبت به سنگ‌های چینی و گرانیتی از مقاومت سایشی کمتری برخوردار است اما برای محیط‌های پر رفت و آمد گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. استفاده از سنگ تراورتن برای کف حیاط بسیار مناسب است و آن را در هر طرح و رنگی می‌توان انتخاب کرد.

سنگ گرانیت برای کف حیاط

سنگ گرانیت

یک سنگ کف حیاط دیگر که معمولا در دسته سنگ‌های طبیعی قرار دارد، برای سن کف حمام، آشپزخانه و کف حیاط گزینه بسیار مناسبی است. طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، الگوها و رگه‌ها از آن در بازار موجود است که اجازه نفوذ آب و مایعات را به درون خود نمی‌دهد. بنابراین این سنگ دوام و مقاومت بسیار بالایی دارند که بدون آسیب دیدن برای نسل‌های بعدی هم باقی خواهند ماند.  

سرامیک

در صورت استفاده از سنگ سرامیک دیگر شاهد معایبی همچون دوام پایین، شکسته شدند و جذب آب بیش از حد در برابر سرما نخواهید بود. در سنگ‌های جدید سرامیک میزان تخلخل سنگ سرامیک فضای بیرونی و حیاط خیلی کم شده است و در برابر وزن‌های زیاد و فشار نیز مستحکم خواهند بود.

سنگ مالون کف حیاط

سنگ لاشه و سنگ تیشه‌ای

این سنگ‌ها به صورت صیقل نخورده و تراشکاری نشده‌اند به همین دلیل برای اجرای سنگ مناسب کف حیاط گزینه بسیار کاربردی و مناسبی خواهند بود. سنگ لاشه حالت طبیعی دارد و در عین حال از سختی بسیار زیادی هم بهره‌مند است بنابراین برای کف پوش بسیار مناسب و مقاوم خواهد بود. این مدل سنگ برای سنگ کف حیاط ویلا هم استفاده می‌شود و می‌توان زیبایی ویلا را چند برابر کرد.

سنگ تیشه‌ای

از جمله ویژگی‌های این سنگ مناسب حیاط می‌توان به استحکام بالا، مقاومت بالا، سطحی صاف و سیقل نخورده و ضد لغزنده است. در هنگام فرآوری این سنگ روی سطح آن تیشه زنی می‌شود.

سنگ فرش

برای کف حیاط با استفاده از سازه‌های آجری، بتنی، غیر بتنی، سنگ آهک و سنگ ریز سنگ فرش اجراء می‌شود. سنگ فرش با توجه به تغییرات آب و هوایی، فضای بیرونی ساختمان برای کف پوش حیاط خانه استفاده می‌شود و زیبایی حیاط را چند برابر می‌کند.     

کاشی‌های مختلف

به دلیل تنوع زیاد کاشی‌ها در رنگ و مدل معمولا به عنوان سنگ کف حیاط استفاده می‌شود. توجه کنید که از کاشی‌های مخصوص هر اقلیم استفاده کنید تا در فصل‌های سرما یا محیط‌های پرتردد آسیب نبینند. اساسا زمانی که از کاشی استفاده می‌شود بایستی نگهداری و مراقبت‌های لازم صورت بگیرد.

سنگ کف ویلا

برای سنگ کف حیاط ویلا سرامیک بهتر است یا موزاییک

اصولا برخی افراد در دو راهی انتخاب سرامیک یا موزاییک قرار می‌گیرند و نمی‌دانند که کدام مورد گزینه بهتری است. در گذشته معمولا موزاییک از نظر ساختاری برای سنگ حیاط گزینه مناسب‌تری بوده است اما این روزها طرح‌های جدید سرامیک‌ کاملا مقاوم سازی شده‌اند و برای کف پوش حیاط گزینه مناسبی خواهند بود. 

این نمونه سنگ با رفع شدن معایب قبلی به مراتب از دو جنبه زیبایی و استحکام سازی از موزاییک مناسب‌تر است. اما با  این وجود افراد زیادی هستند که سختی و مقاومت موزاییک را برای سنگ کف پوش حیاط به نسبت کاشی و سرامیک بیشتر می‌دانند. به همین دلیل از موزاییک استفاده می‌کنند اما این روزها انتخاب هر کدام از این موارد امری سلیقه‌ای شده است که طراحان آن‌ها را با توجه به پارامترهای مختلف انتخاب می‌کنند.   

سنگ ارزان برای کف حیاط

سخن پایانی

در این مقاله از سفیر استون، سنگ حیاط را به صورت تخصصی بررسی کردیم و سعی کردیم بهترین نمونه‌های سنگ مناسب برای سنگ فرش را معرفی کردیم. توجه کنید که تمام این سنگ‌ها با توجه به ویژگی‌هایی که دارند در شرایط متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرند و از قیمت متفاوتی هم برخوردار هستند. می‌توانید با توجه به سایر المان‌های حیاط همچون باغچه، استخر و سنگ نمای ساختمان و… رنگ این سنگ حیاط را انتخاب کرد. لازم به اشاره است که اگر اطلاعات و شناخت کافی راجع به این سنگ‌ها ندارید می‌توانید از افراد متخصص یا مشاورین رایگان سفیر استون راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *