آدرس کارخانه سفیر استون: تهران ، شهرک صنعتی شمس آباد ، بلوار گلستان ، گلشن ۲ ، پلاک ۱۴

سنگ چینی الیگودرز

زمان مطالعه: 3 دقیقه

نوشته شده : 6 بهمن 1401

فهرست مطالب

 سنگ چینی الیگودرز از جمله سنگ‌های محبوب و پرطرف‌دار با طراحی مدرن است که امروزه در صنعت ساختمان‌سازی و طراحی داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سنگ از معادن موجود در شهرستان الیگودرز استان لرستان استخراج می‌شود.

 در گذشته، این نوع سنگ به دلیل عدم وجود امکانات و تکنولوژی مناسب، در اندازه کاشی‌های کوچک برش می‌خورد. امروزه با بهره‌گیری از تکنولوژی روز، این نوع سنگ در اندازه اسلب تولید و روانه بازار می‌شود. تولید این سنگ‌ها در ابعاد اسلب از نظر اقتصادی به نفع مصرف‌کننده و تولیدکننده خواهد بود.

   تایید شده توسط متخصصین سنگ سفیر استون

سنگ چینی الیگودرز چیست؟

 این سنگ یکی از انواع سنگ‌های ساختمانی است که با توجه به جنس کریستالی و ساب براق خود در دسته سنگ‌های چینی برتر در ایران و جهان قرار دارد. رنگ این نوع سنگ، سفید و ترکیبی از خطوط نامنظم مشکی، خاکستری تیره و روشن است.

 به طور معمول سنگ چینی سفید الیگودرز در ابعاد اسلب یا تایل و با طرح‌های فورمچ و بوک مچ تولید می‌شود.

 در انواع اسلب این سنگ شاهد زیبایی بیشتر، کیفیت بالاتر و قیمت مناسب‌تر خواهیم بود. ویژگی شناخته‌شده این نوع سنگ‌ها خطوط نامنظمی است که در شکل ظاهری آن‌ها دیده می‌شود.

 این نوع سنگ به دلیل طراحی منحصربه‌فرد و خاصی که دارد، به طور معمول در به‌عنوان کف‌پوش و تزیین دیوار در انواع ساختمان‌های لوکس، هتل‌ها، تالارها و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته سنگ‌ چینی الیگودرز که مورد توجه قرار گرفته است، قابلیت انعکاس نور در آن‌ و افزایش روشنایی محیط است.

 به طور معمول این سنگ‌ها از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار هستند و قابلیت جذب آب بسیار کمی دارند. در مقایسه با استحکام و مقاومت بالای موجود در این سنگ‌ها می‌توان گفت که مقدار چسبندگی سنگ تا اندازه ای پایین است.

 این نوع سنگ در مقایسه با سنگ‌های دیگر از قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌تری برخوردار است.

 خرید انواع سنگ پله با بهترین کیفیت

موارد استفاده از انواع سنگ چینی الیگودرز

 استفاده از سنگ چینی الیگودرز در قسمت‌های مختلف یک ساختمان رایج است. ازجمله کاربردهای این نوع سنگ در صنعت ساختمان‌سازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 به‌عنوان سنگ‌فرش در قسمت پذیرایی و هال ساختمان، تزیین دیوارهای داخلی ساختمان، دکوراسیون داخل و خارج ساختمان، سرویس بهداشتی، کف‌پوش آشپزخانه، لابی هتل، کانتر ریسپشن، راه‌پله‌ها، استخر، سونا، آسانسور، سنگ پله، حمام مستر و ساخت میز صفحه سنگی.

 استفاده از این سنگ در محیط‌هایی مانند حمام، دستشویی، استخر و … که در معرض رطوبت دائم قرار دارند گزینه مناسبی خواهد بود‌.

از دیگر سنگ‌های چینی می‌توان به سنگ ازنا الیگودرز نیز اشاره کرد. این سنگ به رنگ سفید بسیار روشن است و از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است. با توجه به اینکه این سنگ در برابر شکنندگی مقاوم است، در پروژه‌های ساختمانی زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

الیگودرز

 خرید انواع سنگ نما با بهترین کیفیت

سنگ اسلب چینی الیگودرز

 سنگ اسلب الیگودرز که با نام سنگ لوح نیز شناخته می‌شود، یکی از روش‌های فراوری سنگ چینی الیگودرز و سنگ‌های دیگر به شمار می‌آید.

 از ویژگی‌های اسلب الیگودرز می‌توان به وجود دانه‌های درشت و بلور مانند در آن اشاره کرد. کانی اصلی این نوع سنگ کلسیت است؛ اما احتمال وجود کانی‌های دیگری مانند گرافیت، پیریت، کوارتز هماتیت یا سیمونیت نیز در آن وجود دارد.

 درواقع کیفیت این سنگ بستگی به میزان وجود هر کدام از این کانی‌ها در سنگ دارد. به‌عنوان مثال دلیل استحکام بالای سنگ اسلب چینی الیگودرز، وجود مقدار زیاد کانی کوارتز در آن است.

 درصد خلوص این سنگ‌ها با توجه به درجه سفیدی و درخشش در آن‌ها مشخص می‌شود. درواقع سنگ‌های خالص‌تر، درخشنده‌تر و سفیدتر ‌هستند. این سنگ پس از استخراج از معادن به‌صورت خام یا کوپ به کارخانجات داخل کشور یا خارج کشور ارسال می‌شود. پس از آن، کارخانه آن را به شکل اسلب فراوری کرده و وارد بازار می‌کند.

 به‌طورکلی سنگ اسلب چینی الیگودرز به دلیل دارابودن طرح‌های منحصربه‌فرد و رگه‌دار زیبا، کاربرد زیادی در ساختمان‌سازی دارد. اسلب این سنگ‌ها به طور معمول به‌عنوان کف‌پوش در قسمت پذیرایی یا لابی هتل و ساختمان یا به‌عنوان صفحه کابینت آشپزخانه استفاده می‌شود.

معدن سنگ چینی الیگودرز

 خرید انواع سنگ تراورتن با بهترین کیفیت

 عوامل مؤثر بر قیمت سنگ چینی الیگودرز

 قیمت سنگ چینی الیگودرز تحت‌تأثیر عوامل متفاوتی است. در واقع عواملی چون اندازه سنگ، رنگ سنگ و طرح آن، درجه کیفی فراوری آن در کارخانه، اندازه ضخامت سنگ، طریقه برش و فراوری، سورت‌بندی سنگ و مقدار رگه‌هایی که در شکل ظاهری آن وجود دارد، یکدست بودن سنگ، و نیز میزان روشنی آن و … بر قیمت سنگ چینی الیگودرز تأثیرگذار هستند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *