آدرس کارخانه سفیر استون: تهران ، شهرک صنعتی شمس آباد ، بلوار گلستان ، گلشن ۲ ، پلاک ۱۴

سنگ سرویس بهداشتی

زمان مطالعه: 9 دقیقه

نوشته شده : 4 شهریور 1401

فهرست مطالب

سنگ سرویس بهداشتی یکی از مهم‌ترین مصالح ساختمانی است از گذشته تا به حالا برای نمای داخلی سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مصالح در برابر شکستن، نفوذ آب و ترک خوردن از مقاومت بالایی برخوردار است چرا که دوام و مقاومت دو پارامتر مهم در ساخت سرویس بهداشتی است.

از آن جایی که این سنگ‌ها برای کف و نمای دیوارها استفاده می‌شود بایستی متریال بسیار مناسبی داشته باشد که آب به لایه‌های زیرین آن نفوذ نکند. سعی کنید سنگ‌هایی که تخلخل کمتری داشته باشند را انتخاب کنید به عبارت ساده‌تر ساب خورده باشند؛ چرا که این سنگ‌ها به میزان کمتری رطوبت را جذب می‌کنند و طول عمر بالاتری هم دارند.

سرویس بهداشتی قسمت کوچکی از ساختمان را به خود اختصاص داده است اما انتخاب نوع مصالح مناسب برای آن بسیار اهمیت دارد؛ چرا که مکانی است که به صورت روزانه با آن سروکار داریم، بنابراین دکوراسیونی منحصر به فرد اهمیت زیادی دارد. علاوه بر تمام موارد ذکر شده باید شیک و زیبا بودن سنگ را هم مورد نظرتان قرار دهید.

از این رو زیبایی سنگ نمای داخلی سرویس بهداشتی بسیار مهم است. برای این که مقاومت سنگ‌ها به مرور زمان کم نشود می‌توانید هر دو سال یک بار دیوارها و کف سرویس بهداشتی را با مواد مخصوص آب بندی کنید. البته بهترین راه این که کمتر از مواد شوینده بهره ببرید تا آب بندی انجام شده دچار مشکل نشود. اساسا برای نمای حمام و دسشویی از متریال‌های مختلفی همچون سنگ، سرامیک و کاشی استفاده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: نما رومی جدید

قیمت سنگ کف سرویس بهداشتی

             تایید شده توسط متخصصین سنگ سفیر استون

بهترین سنگ برای حمام و دسشویی

سنگ‌ها مدل‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی دارند که انتخاب یک سنگ مناسب و طرحی زیبا کمی مشکل و دردسر ساز خواهد بود. بنابراین در ادامه بهترین سنگ‌های حمام و دسشویی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

سنگ مرمر آبی در حمام

سنگ مرمریت 

سنگ‌ مرمریت از جمله سنگ‌های لوکس و زیبا است که محیط‌ سرویس بهداشتی را پوشش می‌دهد. مقاومتی که سنگ‌های مرمریت نسبت به سایر سنگ‌ها دارند، بسیار معمولی است. برای مثال در مقایسه با سنگ گرانیت از دوام و ماندگاری کمتری برخوردار هستند یعنی نفوذ پذیری آب و آسیب‌های وارد شده به آن‌ها به مراتب بیشتر از گرانیت است.

به هر حال سنگ‌های مرمریت برای کفپوش حمام و دسشویی مورد استفاده قرار می‌گیرند و یک دکوراسیون خاصی را برای نمای ساختمان ایجاد می‌کنند. به راحتی می‌توان سنگ‌های مرمریت را تمیز کرد و شست و شوی آن‌ها نیز بسیار آسان است. در واقع در هنگام شست و شوی سنگ‌های مرمریت با استفاده از مواد شوینده راحت است چرا که مواد به آن نمی‌چسبد.   

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن یک سنگ آهکی است که معمولا رنگ بندی گرمی دارد و از منافذی هم برخوردار است. از آن جایی که روی سطح این سنگ‌ها منافذ کوچک یا عمیقی وجود دارد با اپوکسی یا دوغاب آن را پر می‌کنند که سطح صاف و یکدستی داشته باشد. توجه کنید در صورت پر نشدن منافذ این سنگ شاهد نفوذ آب زیادی می‌شویم که این ویژگی برای سرویس بهداشتی مناسب نخواهد بود.  

سنگ کف سرویس بهداشتی

سنگ مرمر

یک سنگ گران قیمت و زیبا که در قسمت‌های مختلف ساختمان با توجه به میزان بودجه تامین می‌شود، سنگ مرمر است. سنگ‌های مرمر از جمله سنگ‌های نرمی هستند که نسبت به سنگ‌های چینی از مقاومت کمتری برخوردار هستند؛ به همین دلیل از نظر اقتصادی و فنی گزینه‌های مناسبی نیستند. اما اگر به دنبال زیبایی هستید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و پشت آن‌ها نور پردازی کنید. 

سنگ چینی

یکی از بهترین سنگ‌‌ها برای سرویس بهداشتی سنگ چینی است که میزان تخلخل و جذب آب نسبت به گرانیت بیشتر و نسبت به مرمریت کمتر است. به همین دلیل می‌توان گفت که تخلخل و جذب آب کمی دارند و زمانی که در معرض مواد شوینده یا رطوبت قرار بگیرند دستخوش تغییر نمی‌شوند. این مدل سنگ بافتی کریستالی روشنی دارد و برای سرویس‌های بهداشتی گزینه بسیار مناسبی است.

سنگ برای سرویس بهداشتی

کاربرد سنگ در سرویس بهداشتی

معمولا در قسمت‌های مختلفی از سرویس بهداشتی از وجود سنگ‌ها بهره می‌برند؛ در ادامه این بخش‌ها را بیان می‌کنیم:

سنگ کف سرویس بهداشتی

سنگ‌های کف سرویس بهداشتی بایستی در برابر مواد شوینده از مقاومت بالایی برخوردار باشد. در واقع این نوع سنگ‌ها بایستی به صورتی انتخاب شوند که سطح لغزنده‌ای نداشته باشند و باعث افتادن افراد نشود. حتی الامکان سنگی انتخاب شود که نفوذ ناپذیر باشد و رطوبت یا مواد شوینده روی آن تاثیر گذار نباشند.  

نمای سرویس بهداشتی

سنگ دیوار سرویس بهداشتی

سنگ دیوار پوش باید تخلخل کمی داشته باشد و در برابر شکسته شدن یا ترک خوردن از مقاومت بالایی بهره ببرد. توجه کنید که ویژگی لغزندگی در این سنگ‌ها معنایی ندارند و برای پرداخت آن با محدودیت خاصی روبه‌رو نمی‌شویم. دکوراسیون و نمای داخلی سنگ سرویس بهداشتی در این مورد بسیار مهم است بنابراین بیشتر به نمای سرویس بهداشتی توجه کنید.   

سنگ دیوار سرویس بهداشتی

سنگ اسلب سرویس بهداشتی

سنگ اسلب یا سنگ آستانه معمولا در انتهای چارپوب دیوارها و یا درب سرویس بهداشتی و آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. به منظور جلوگیری از ورود آب یا  حشرات مختلف به سایر قسمت‌های خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سنگ برای نمای داخل حمام هم استفاده می‌شود و بایستی دارای ابعاد استانداردی باشدو ارتفاع آن نباید در رفت و آمد اختلالی ایجاد کند.   

نمای داخل حمام

نمای داخلی سرویس بهداشتی

ویژگی‌های سنگ سرویس بهداشتی و حمام

انتخاب سنگ سرویس بهداشتی و حمام بسیار مهم است بنابراین باید بهترین نوع آن‌ها را انتخاب کنید که این امر مستلزم شناخت ویژگی‌های سنگ است. انتخاب یک سنگ مناسب برای کف و دیوارها به صورتی باشد که که آب به لایه‌های زیرین خود نفوذ نکند. آن دسته از سنگ‌هایی که نفوذ پذیری کمی دارند، بهترین سنگ دیوار و کف سرویس بهداشتی خواهد بود.   

از میان سنگ‌های تولید شده برای سرویس بهداشتی باید سنگی را انتخاب کنید که تخلخل کمتری داشته باشد یعنی آن را ساب خورده تهیه کنید. چرا که این سنگ‌ها رطوبت و آب کمتری را به خود جذب می‌کنند و دیرتر آسیب می‌بینند یا از بین می‌روند. برخی از ویژگی‌های سنگ حمام و سرویس بهداشتی عبارت‌اند از:

» مقاومت بالا

» نفوذ پذیری بسیار کم در برابر مواد شویند و آّب

» تراکم بالای سنگ و عدم تخلخل

» در معرض مواد شوینده کمترین آسیب را ببیند یا آسیب نبیند.

» به مرور زمان دچار تغییر رنگ نشود.

» عدم لغزندگی و تراکم بالای سنگ انتخاب شده

» زیبایی و بسیار شیک باشد.

» رنگ مناسبی داشته باشد و با دکوراسیون ساختمان متناسب باشد. 

سنگ سرویس بهداشتی

سخن پایانی

در این مطلب راجع به سنگ‌ سرویس بهداشتی مطالب مفیدی ارائه دادیم و سعی کردیم مناسب‌ترین سنگ‌ها را برای نمای سرویس بهداشتی معرفی کنیم. در نهایت متوجه شدیم که نمی‌توان سنگ‌های تراورتن را به سادگی استفاده کرد چرا که دارای تخلخل است اما اگر با استفاده از اپوکسی و دوغاب حفره‌های عمیق آن برطرف شود، گزینه خوبی برای سرویس بهداشتی می‌شود. امیدوارم تمام نکات ارائه شده مفید واقع شده باشد و بتوانید سنگی مناسب برای سرویس بهداشتی خودتان انتخاب کنید. به دکوراسیون و طرح سنگ توجه زیادی داشته باشید چرا که اولین مود زیبایی سنگ است و در دکوراسیون کل ساختمان تاثیر می‌گذارد.

سفیر استون یکی از معتبرترین ارائه دهندگان سنگ‌های سرویس بهداشتی است که تمام محصولات خود را با قیمتی مناسب و کیفیتی فوق العاده به مشتریان ارائه می‌دهد. می‌توانید این سنگ‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انتخاب و خریداری کنید. در صورت داشتن هر گونه نظر و پیشنهادی می‌توانید آن را برای سفیر استون کامنت کنید تا در اسرع وقت به آن‌ها پاسخ داده شود.   

لینک کوتاه شده: http://gg.gg/122nua

سنگ برای حمام و دسشویی

2 پاسخ

  1. تو دسشویی یا حمام میتونیم از سنگ اسلب نیز استفاده کنیم؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *